Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Tureccy użytkownicy Twittera nie wątpią w związek Erdogana z handlem ropy naftowej Daesh

© Sputnik . Alexandr KryazhevTwitter
Twitter - Sputnik Polska
Subskrybuj nas na
2 grudnia sprawozdawca tureckiej radykalnej gazety islamistycznej Yeni Akit Abdurrahman Dilipak, znany ze ścisłych kontaktów z prezydentem państwa Recepa Tayyipa Erdogana, opublikował sondaż pod hasłem „Kto kupuje ropę naftową od PI?" na swoim koncie na Twitterze. Jednak wyniki sondażu nie spełniły oczekiwań Dilipaka.

W ciągu godziny w głosowaniu wzięło udział około 18 tys. użytkowników, z których 78% wybrało wariant „Turcja Erdogana". 12% użytkowników wybrało wariant odpowiedzi „Turcja Putina", a 10% w charakterze głównego nabywcy ropy naftowej od PI wskazało „Syrię al-Asada". Po tym, jak stało się jasne, że wyniki sondażu są niekorzystne dla Erdogana, Abdurrahman Dilipak usunął sondaż z serwisu społecznościowego. 

Tymczasem ambasada Rosji w Ankarze opublikowała wyniki sondażu na swoim oficjalnym koncie na Twitterze, zaopatrując je w komentarz „Ciekawy sondaż! Wyniki uzyskano w ciągu godziny…" Opublikowanie sondażu wywołało liczne żarty i emocjonalne wypowiedzi tureckich użytkowników serwisów społecznościowych. 

Rodzina z Władywostoku ogląda transmisję orędzia prezydenta Rosji Władimira Putina do Zgromadzenia Federalnego - Sputnik Polska
Polityka
Putin: Ogniwem spajającym region Azji i Pacyfiku oraz Europę ma zostać Północny Szlak
Sam Dilipak po zapoznaniu się z wynikami sondażu oskarżył rządzącą Partię Sprawiedliwości i Rozwoju o „niewystarczające informowanie Turcji o kupnie ropy naftowej od PI". „Wyniki sondażu to potwierdzają" — podkreślił Dilipak. 

Abdurrahman Dilipak jest sprawozdawcą tureckiej gazety Yeni Akit, słynącej z licznych ostrych wypowiedzi pod adresem założyciela Republiki Tureckiej Mustafy Atatürka. W dniu 77. rocznicy śmierci Atatürka (10 listopada) gazeta opublikowała artykuł pod tytułem „Tyrania się skończyła w 1938 roku" (rok śmierci Atatürka — red.), co wywołało falę oburzenia wśród tureckiego społeczeństwa. 

Nazwisko Abdurrahmana Dilipaka, znanego ze ścisłych kontaktów z prezydentem Erdoganem, wcześniej wspomniano już w związku ze skandalem. Wówczas sprawozdawca, podzielający islamistyczne poglądy i otwarcie opowiadający się za przywrócenie kalifatu, który został zniesiony przez Atatürka w 1924 roku, podczas konferencji w Kanadzie oznajmił, że w przypadku zwycięstwa w wyborach prezydenckich w Turcji Erdogan zostanie „kalifem", a w pałacu prezydenckim „zostaną otwarte przedstawicielstwa wszystkich państw świata muzułmańskiego". 

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала