Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Przedstawicielka OBWE potępiła podpalenie budynku Interu

Subskrybuj nas na
Przedstawiciel OBWE ds. Wolności Mediów Dunja Mijatović potępiła podpalenie budynku ukraińskiego kanału telewizyjnego „Inter", popierając szybką reakcję władz na incydent.

„Przemoc nie może być dopuszczalną reakcją na niezgodę z polityką redakcyjną, nawet jeśli reportaże odbierane są jako prowokacyjne i sporne" — czytamy w oświadczeniu opublikowanym w poniedziałek przez biuro prasowe przedstawiciela OBWE ds. Wolności Mediów. Wcześniej media poinformowały, że w Kijowie podpalono budynek kanału telewizyjnego „Inter".

Ludzie przy wejściu do biura telewizji Inter w Kijowie, Ukraina - Sputnik Polska
Świat
Igranie z ogniem: dlaczego w Kijowie podpalono budynek telewizji Inter
Przewodnicząca OBWE dodała, że z entuzjazmem przyjęła szybką reakcję organów porządkowych. „Popieram szybkie rozpoczęcie śledztwa. Mam nadzieję, że władze zrobią wszystko, co w ich mocy, żeby zapewnić bezpieczne środowisko pracy pracownikom „Interu" — dodała Mijatović.

Incydent z podpaleniem budynku „Interu" stanowi „zamach" na czwartą władzę na Ukrainie. Na incydencie mogą zyskać ci, którzy chcą ograniczyć wolność słowa w kraju — uważa ukraiński politolog, dyrektor Instytutu Strategii Globalnych Wadim Karasiew. „Abstrahując od samego Interu, doszło w istocie do zamachu na czwartą władzę, na media po to, żeby zapalił się instynkt samocenzury lub po to, by zasiać nienawiść i konflikty w przestrzeni medialnej. Dlatego że wielu mówi, że to się „Interowi" należało za jego stanowisko, podczas gdy inni znów stają w jego obronie" — powiedział Karasiew w rozmowie z Ria Novosti.

Karasiew zauważył, że to co się stało osłabia „immunitet" przestrzeni medialnej na Ukrainie.

Rosyjska Duma Państwowa. - Sputnik Polska
Świat
Supermózg z 39 serwerów zajął się wyborami do rosyjskiej Dumy Państwowej
„Ci, którzy chcieliby ograniczyć wolność słowa, mogą zyskać na tym incydencie. Niekoniecznie zadziało się to specjalnie. Być może uczyniły to radykalne ugrupowania wymykające się wszelkiej kontroli" — podkreślił politolog i zauważył w związku z tym, że fakt ten świadczy o tym, że państwo i władza nie mogą opanować przestępczości zorganizowanej i niezorganizowanej. 

Ukraińscy politycy nie raz wysuwali pretensje wobec kierownictwa kanału za jego politykę informacyjną, w której dopatrzyli się prorosyjskich zapatrywań. Pretensje dotyczą też tego, że znaczna część programów wychodzi na antenę w języku rosyjskim. Prezydent Ukrainy Petro Poroszenko oświadczył wcześniej, że udział języka ukraińskiego w telewizji państwowej jest stanowczo za mały i ostrzegł właścicieli kanałów, że przedsiębierze stosowne kroki.

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Na żywo
Заголовок открываемого материала
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала