Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

NYT oskarża Rosję o „agresywne” wykorzystywanie wolności mediów w USA

© Sputnik . Jewgienij BiatowTelewizja Russia Today
Telewizja Russia Today - Sputnik Polska
Komentator „The New York Times” Jim Rutenberg przypisał Rosji skłonność do „agresywnego wykorzystywania wolności mediów” w USA w celu wywierania wpływu na amerykańską politykę.

Amerykańscy żołnierze podczas Dragoon Ride na Litwie - Sputnik Polska
Opinie
Wimmer: Amerykańskie bazy wojskowe już od dawna nie służą bezpieczeństwu Europy
Za rażący przykład takiej „agresji” autor uważa współpracę gwiazd telewizyjnych Larry’ego Kinga i Eda Schultza ze stacją RT America.

Rutenberg twierdzi, że „w normalnych czasach” ich pojawienie się w rosyjskiej telewizji wywołałoby pytania.

– Ale dziś, oczywiście, nie żyjemy w normalnych czasach – ocenia autor.

— To, że dwaj znani amerykańscy prezenterzy telewizyjni z taką beztroską podpisali umowy z kanałem, który finansuje Rosja w celu otwartego promowania własnego stanowiska na świecie, świadczy o bardzo cynicznym relatywizmie w mediach w naszym kraju – podkreśla Rutenberg.

Ogólnie – jak pisze – RT niezbyt wyróżnia się na tle rosnącej tendencyjności w mediach. – Które media nie opowiadają się po czyjejś stronie w trakcie tych wyborów (prezydenckich w USA – przyp. red.)? – powiedział szef kampanii Ora Media, która przekazała RT prawo do transmitowania programów Larry’ego Kinga.

Jednak – według autora – Schultz i King „odgrywają rolę jeźdźców na rosyjskim koniu trojańskim”. Ich pojawienie się rzekomo nadaje RT pozory „pełnowartościowego źródła informacji”. Jest to opinia byłego ambasadora USA w Rosji Michaela McFaula, na którą powołuje się komentator „The New York Times”.

Prezydent Stanów Zjednoczonych Barack Obama - Sputnik Polska
Opinie
Obama nie chce być najgorszym prezydentem w historii USA
Z kolei King i Schultz w rozmowie z Rutenbergiem podkreślili, że szefostwo RT nigdy im nie wskazywało, co można, a czego nie można mówić. Co więcej, ani razu nie redagowało czy odwoływało programów.

Ale Rutenberga te komentarze nie zadowalają. Najważniejsze, jego zdaniem, nie jest to, że RT jest stacją informacyjną czy propagandową, a to, że jest (kanałem) „putinowskim”.

– I najwyraźniej Larry King i Ed Schultz też, mimo ich zapewnień – podsumowuje.

Aktualności
0
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала