Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Telewizja CNN przeprosiła za napis „Czy Żydzi są ludźmi?"

© AP Photo / Ric Feld,FileBudynek stacji telewizyjnej CNN w Atlancie
Budynek stacji telewizyjnej CNN w Atlancie - Sputnik Polska
Subskrybuj nas na
Telewizja CNN przeprosiła za napisy z pytaniem, które widzowie uznali za antysemickie - podaje gazeta Huffington Post.

W poniedziałek na antenie telewizji został wyemitowany program The Lead prowadzony przez Jima Sciutto. Dziennikarz omawiał kwestię przeniesienia się nowego prezydenta Donalda Trumpa do Białego Domu, a także jego stosunku do prawicy.

Plac Zwycięstwa w Mińsku - Sputnik Polska
Polityka
W Mińsku zostanie omówiona kwestia przyznania Donbasowi szczególnego statusu
W tym czasie w dolnej części ekranu pojawił się napis: „Założyciel grupy alternatywnej prawicy zadaje pytanie, czy Żydzi są ludźmi", dotyczący niedawnych komentarzy nacjonalisty Richarda Spencera. Napis pozostawał na ekranie w ciągu kilku minut. W tym czasie uczestnicy programu dyskutowali o tym, czy Trump powinien potępić takie grupy i zdystansować się od nich. 

Użytkownicy Twittera ostro zareagowali na tę sytuację. „CNN w ubiegłym tygodniu: Czy muzułmanie powinni się rejestrować?". Dzisiaj: „Czy Żydzi są ludźmi?". Jutro: „Czy kobiety powinny głosować?". W przyszłym tygodniu: „Czy niewolnictwo może uratować gospodarkę?" — napisał @Delo_Taylor.

Zdaniem redaktor portalu Politicius USA Sary Reese Jones CNN sięgnęło dna.

Reakcja prezentera programu Jake'a Tappera, który był w tym czasie na urlopie, nie kazała na siebie czekać. Na swoim Twitterze napisał on, że „jest to niedopuszczalne" oraz że „jest oburzony". Tappera poparł na swoim Twitterze Jim Sciutto.

​I agree with @jaketapper fully however that the banner — which we don't write from the chair — was out of line https://t.co/M4aV4W330S

Przedstawiciel telewizji poinformował gazety, że pracownicy CNN „bardzo ubolewają w związku z tym i przepraszają". 

Widok na Kreml w Moskwie - Sputnik Polska
Świat
Kreml: Rosja ma prawo do odpowiedzi na ekspansję NATO
Telewizja CNN słynie ze swoich gaf. W marcu tego roku telewizja pomyliła Australię z Austrią. Kanał wyemitował reportaż, w którym chodziło o zamiar Australii zbudowania muru na granicy ze Słowenią. W 2014 roku, relacjonując przebieg referendum w sprawie niepodległości Szkocji, CNN powiększyło liczbę wyborców do 110%, informując, że głosy „za" oddało 58%, a „przeciwko" — 52%.

Mówiąc o wirusie Ebola, telewizja pomyliła Niger i Nigerię, a relacjonując wydarzenia w ukraińskim Słowiańsku, umieściła miasto na Krymie. Ponadto wśród błędów geograficznych CNN są przeniesienie francuskiego Caen do Hiszpanii, Hongkongu — do Ameryki Południowej, nowozelandzkiego Oakland — do Australii, a malezyjskiego Kuala Lumpur do Indonezji. 

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала