Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Wywiad USA poświęcił RT i Sputnikowi niemal połowę raportu o „ingerencji Rosji"

© Sputnik . Evgeny Biyatov / Idź do banku zdjęćStudio RT
Studio RT - Sputnik Polska
Subskrybuj nas na
Wywiad USA poświęcił agencji Sputnik i kanałowi telewizyjnemu RT prawie połowę raportu na temat „rosyjskiej ingerencji" w wybory prezydenckie, który został opublikowany w piątek.

Redaktor naczelna RT Margarita Simonian - Sputnik Polska
Świat
Redaktor naczelna RT odpowiada na oskarżenia Dyrektora Wywiadu Narodowego USA
Załącznik o nazwie „Kremlowska telewizja stara się wpłynąć na politykę i rozszerzyć niezadowolenie w USA" zajmuje 6 z 14 stron raportu. Jego treść przedstawia badania Open Source Center przy Biurze Dyrektora Wywiadu Narodowego prowadzone od 2012 roku, do których zostały wniesione drobne poprawki w związku z wyborami 2016 roku.

Rosyjska maszyna propagandowa, złożona z aparatu lokalnych mediów zorientowanych na globalne audytorium medialne, takich jak RT i Sputnik, a także sieć prorządowych trolli — sprzyjała kampanii wpływania (na wybory — red.) — głosi raport.

Wspomina się w nim także, że „RT zapewnia strategiczną komunikację rosyjskiemu rządowi".

Emir Kusturica - Sputnik Polska
Świat
Prawda nigdy nie była propagandą
„RT i Sputnik to jedne z finansowanych przez rząd mediów, które produkują prokremlowskie treści internetowe i telewizyjne w różnych językach dla międzynarodowego audytorium, bez przerwy przedstawiając wybranego prezydenta Donalda Trumpa jako ofiarę zakłamanego przedstawienia w tradycyjnych mediach USA, które, zgodnie z ich (RT i Sputnika — red.) oświadczeniami, były w rękach skorumpowanego aparatu politycznego" — czytamy w raporcie.

Krytyka RT dotycząca wyborów w USA to jeszcze jeden z aspektów szerokiej antyamerykańskiej kampanii informacyjnej, możliwe, że nakierowanej na podważenie zaufania widzów do demokratycznych procedur w USA, a także podważenie krytyki USA pod adresem systemu politycznego w Rosji — głosi raport.

Obszerna część sprawozdania dotyczy redaktor naczelnej agencji Sputnik i kanału RT Margarity Simonian oraz jej wypowiedzi, dołączono też kilka ilustracji, m.in. karykaturę, na której Simonian przestępuje przez Biały Dom.

Wywiad USA ze szczegółami opisał szereg programów RT, zaczynając od 2012 roku, m.in. temat Syrii, masowe szpiegowanie obywateli USA, wydobycie ropy naftowej metodą szczelinowania. „Kierownictwo RT przyznało się, że jego misją jest rozszerzenie audytorium w USA i poddanie go wpływom informacji Kremla" — czytamy w raporcie.

Francuski europoseł, członek grupy politycznej Europa Narodów i Wolności Jean-Luc Schaffhauser - Sputnik Polska
Opinie
„Wstyd”. Europoseł skrytykował rezolucję ws. walki z rosyjską propagandą
W raporcie cytuje się także publikacje z blogów i publicznych wypowiedzi Simonian, które autorzy sprawozdania określają jako potwierdzenie związków RT z władzami Rosji. Wywiad USA pisze, że rejestracja RT jako niekomercyjnej organizacji jest „sposobem na formalne odgrodzenie się od rosyjskiego rządu" i sprzyja to komunikacji z audytorium.

Odrębny rozdział poświęcony jest wpływowi RT na sieci społecznościowe. Zademonstrowano wykresy, z których płynie wniosek, że RT ma o wiele więcej wyświetleń swoich wideo na YouTube niż inne międzynarodowe stacje telewizyjne, jak Al Jazeera English, BBC World i CNN (prawie 900 milionów przeciw 700 mln BBC World, poniżej 300 mln Al Jazeery English i 125 mln CNN).

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Na żywo
Заголовок открываемого материала
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала