Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Sky News przerwała transmisję na żywo z powodu krytyki medialnego magnata

© AP Photo / Evan AgostiniRupert Murdoch na przyjęciu Vanity Fair
Rupert Murdoch na przyjęciu Vanity Fair - Sputnik Polska
Subskrybuj nas na
Prezenter brytyjskiej telewizji Sky News przerwał transmisję na żywo z powodu krytyki pod adresem akcjonariusza i potencjalnego właściciela korporacji amerykańskiego medialnego magnata Ruperta Murdocha - podaje gazeta The Independent.

W grudniu korporacja 21th Century Fox należąca do Murdocha poinformowała o kupnie Sky Plc za 11,7 mld funtów (14,6 mld dolarów). Miliarder posiada już 39% udziałów brytyjskiego nadawcy.

Widok na zbiorniki ropy ropociągu „Przyjaźń” w pobliżu miejscowości Mozyrz w obwodzie homelskim - Sputnik Polska
Gospodarka
Media: Rosja chce ograniczyć dostawy ropy na Białoruś
Dyskusja w studiu Sky News była poświęcona wywiadowi premier Wielkiej Brytanii Theresy May dla tego kanału. Dziennikarka gazety The Guardian Polly Toynbee poruszyła w programie temat kupna telewizji przez Ruperta Murdocha. Według słów dziennikarza ważne są nie same słowa Theresy May — w wywiadzie premier nie powiedziała prawie nic nowego — lecz fakt, że wybrała dla rozmowy właśnie Sky.

„Godny uwagi jest fakt, że (May — red.) udzieliła wywiadu Sky, a nie BBC. O ile wiem, premier obecnie nie ma żadnych problemów z BBC. Może to mieć duże znaczenie, ponieważ obecnie Rupert Murdoch próbuje przejąć kontrolę nad Sky, w tej chwili premier udzieliła telewizji tego bardzo znaczącego wywiadu" — oznajmiła Toynbee.

Po tej wypowiedzi prezenter przerwał dyskusję i obiecał „wrócić do rozmowy na inne tematy po krótkiej przerwie".

Flaga USA - Sputnik Polska
Opinie
Szef MSZ Czech: amerykańska polityka została „przyparta do muru”
Temat kupna Sky przez Ruperta Murdocha, właściciela gazet The Times i The Sun, jest szeroko dyskutowany w brytyjskim społeczeństwie. Laburzyści i Liberalni Demokraci wzywali wcześniej rząd, aby ocenił transakcję z punktu widzenia jej wpływu na brytyjski rynek medialny i niezależne dziennikarstwo. Według słów wiceprzewodniczącego Partii Pracy, cieniowego ministra kultury Toma Watsona, transakcja doprowadzi do skupienia władzy nad mediami w rękach jednego imperium medialnego.  

W USA Murdoch jest właścicielem telewizji Fox News, której dziennikarze podzielają prawicowe poglądy, podczas gdy Sky News jest uważany za neutralny politycznie zasób. 

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Na żywo
Заголовок открываемого материала
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала