Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Simonian: Sunday Times oszukała reklamodawców RT

© Sputnik . Iliya PitalevRedaktor naczelna Międzynarodowej agencji informacyjnej "Rossija Segodnia" Margarita Simonian
Redaktor naczelna Międzynarodowej agencji informacyjnej Rossija Segodnia Margarita Simonian - Sputnik Polska
Redaktorka naczelna telewizji RT Margarita Simonian oznajmiła, że brytyjski tygodnik Sunday Times oszukał reklamodawców telewizji, wypaczając słowa przewodniczącego Komitetu ds. Kultury, Mediów i Sportu Wielkiej Brytanii Damiana Collinsa, który zainicjował niedawno śledztwo w sprawie zakłamanych wiadomości.

W niedzielnym numerze gazeta opublikowała artykuł pod tytułem „Brytyjskie firmy stronią «putinowskiej» telewizji". Autorzy twierdzą, że największe brytyjskie firmy nie emitują reklam w RT UK po apelu Collinsa pod adresem wszystkich krajowych spółek o bojkotowanie rozprzestrzeniającej rzekomo „dezinformację i propagandę" telewizji RT. Jednocześnie dowodów na pojawienie się w RT „zakłamanych wiadomości" brytyjska gazeta nie podała. 

Berlin, Brama Brandenburska - Sputnik Polska
SZ: Niemiecki wywiad nie znalazł dowodów na dywersje informacyjne Rosji
„Firma, za której pośrednictwem reklamodawcy emitują reklamę w RT UK, poinformowała nas, że kilka spółek naraz postanowiło zerwać kontrakty z RT po telefonach Sunday Times. Jednocześnie w artykule Sunday Times twierdzi, że reklamodawcy zrezygnowali ze współpracy z nami z powodu „kremlowskiej propagandy". Dalej cytuje apel brytyjskiego parlamentarzysty o bojkotowanie RT, mimo że tego nie mówił" — oświadczyła Simonian. 

Apel Collinsa cytowany przez brytyjską gazetę brzmi następująco: „Reklamy brytyjskich spółek nie powinny ukazywać się w telewizjach emitujących zakłamane wiadomości w celu zasiania strachu i niepewności. Wzywam wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili, do wycofania swoich reklam z takich kanałów". W cytacie telewizja RT nie została wspomniana.

Wiceprezydent USA Michael Pence - Sputnik Polska
Polityka
Wiceprezydent USA podał warunki zniesienia antyrosyjskich sankcji
Collins potwierdził w wywiadzie dla telewizji, że jego apel do walki z zakłamanymi wiadomościami wygłoszony w ubiegły weekend nie dotyczył konkretnie RT. „Moje komentarze dotyczyły w szerokim sensie każdej telewizji czy strony tworzącej i rozpowszechniającej zakłamane wiadomości. W swoich komentarzach nie podałem nazwy żadnej konkretnej organizacji" — oznajmił Collins. 

Firma zajmująca się sprzedażą reklamy telewizji RT UK poinformowała, że niektórzy z naszych reklamodawców odebrali telefony od Sunday Times, która prosiła o komentarz na temat emisji reklam w RT UK. W rezultacie reklamodawcy wystraszyli się zawartości przyszłego materiału i zrezygnowali z emisji reklam.

Aktualności
0
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала