Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Amerykańska ingerencja w rosyjskie wybory

© Sputnik . Vladimir FedorenkoRosyjscy eksperci opowiedzieli w Dumie Państwowej o jednostronnym naświetlaniu wyborów w Rosji przez Głos Ameryki i Radio Swoboda
Rosyjscy eksperci opowiedzieli w Dumie Państwowej o jednostronnym naświetlaniu wyborów w Rosji przez Głos Ameryki i Radio Swoboda - Sputnik Polska
Subskrybuj nas na
Rosyjscy eksperci opowiedzieli w Dumie Państwowej o jednostronnym naświetlaniu wyborów w Rosji przez Głos Ameryki i Radio Swoboda.

Zwolennicy prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana na referendum konstytucyjnym w Turcji - Sputnik Polska
Świat
Turecka opozycja zaskarży wyniki referendum
Rosyjscy eksperci dopatrzyli się stronniczości i braku alternatywnych punktów widzenia w naświetlaniu odbywających się w Rosji w 2016 roku wyborów parlamentarnych przez takie media, jak Głos Ameryki i Radio Swoboda.

Odsetek artykułów na temat wyborów w ogólnej liczbie materiałów był niewielki, ale informacje były podawane dość jednostronnie – powiedziała we wtorek szefowa Departamentu Monitorowania i Analiz „M13” Aleksandra Doronina na rozszerzonej sesji Komisji ds. Polityki Informacyjnej niższej izby rosyjskiego parlamentu.

Posiedzenie, zwołane na wniosek Dumy Państwowej, miało ustalić, w jakim stopniu działające w Rosji Głos Ameryki, Radio Swoboda i CNN przestrzegały rosyjskich przepisów i czy miały wpływ na proces wyborczy w tym kraju.

Przewodnicząca Rady Federacji Rosji Walentyna Matwijenko podczas spotkania z królem Arabii Saudyjskiej Salmanem Ben Abd al-Azizem - Sputnik Polska
Świat
Rosja zacieśnia stosunki z Arabią Saudyjską
Doronina przedstawiła raport, z którego wynika, że w sumie przeanalizowano 180 wiadomości na temat kampanii wyborczej, w tym 158 Radia Swoboda i 31 Głosu Ameryki.

Jak podkreśliła, zaobserwowano „stronniczość w naświetlaniu i wzmiankach na temat działalności tych czy innych partii w tym okresie”. Najwięcej negatywnych materiałów publikowano oraz najczęściej wspominano o Jednej Rosji, a najwięcej pozytywnych komentarzy pojawiło się na temat partii Jabłoko i Partii Narodowej Wolności.

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала