Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

RT przestaje nadawać w Boliwii

© Sputnik . Iliya Pitalev / Idź do banku zdjęćBiuro RT w Moskwie
Biuro RT w Moskwie - Sputnik Polska
Subskrybuj nas na
Niepaństwowy operator i lider boliwijskiego płatnego rynku telewizyjnego Cotas poinformował o zaprzestaniu nadawania w kraju przez kanał RT w języku hiszpańskim. Na stronie internetowej RT pojawiła się wiadomość, że nadawanie zakończy się 2 grudnia.

Operator nie podaje powodów tej decyzji.

W powiadomieniu, które wysłano do RT, mowa jest o tym, że decyzję w tej sprawie podjęła rada dyrektorów Cotas.

Decyzja została podjęta przez administrację firmy. Polecono nam, aby kanał zawiesił nadawanie – wynika z odpowiedzi udzielonej na zapytanie telewizji.

Sytuację skomentował Álvaro García Linera, który zrezygnował ze stanowiska wiceprezydenta Boliwii. Jego zdaniem w kraju nie ma „ani wolności słowa, ani wolności prasy, nie można wyrażać swojego zdania”.

Podwójne standardy?

Już wcześniej RT musiała zawiesić nadawanie w innych krajach. Od kwietnia ubiegłego roku, podobnie jak wiele innych stacji telewizyjnych, przestała nadawać w Waszyngtonie. Na stronie internetowej firmy medialnej MHz Networks, która udostępniała rosyjskiej anglojęzycznej stacji i innym zagranicznym kanałom przestrzeń do nadawania, poinformowano wówczas, że decyzja o zakończeniu nadawania „jest wynikiem zmian w technologiach telewizyjnych”.

Prezydent Rosji Władimir Putin i prezydent Francji Emmanuel Macron - Sputnik Polska
Świat
Media: Macron przyjmie propozycję Putina?
Redaktor naczelna RT i MIA „Rossija Siegodnia” Margarita Simonian powiedziała, że decyzję podjęto z powodu nadania kanałowi statusu zagranicznego agenta. Od tego czasu RT nadaje w amerykańskiej stolicy w internecie i na platformie satelitarnej Dish.

W listopadzie RT przestało nadawać w Ekwadorze. Odbyło się to również bez uprzedniego powiadomienia i wyjaśnienia przyczyn. Zdaniem byłego prezydenta Rafaela Correi, który w 2018 roku został gospodarzem cotygodniowego programu politycznego na antenie stacji, wygląda to na cenzurę i pokazuje, że chociaż obecny rząd mówi o wolności słowa, kieruje się podwójnymi standardami.

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Na żywo
Заголовок открываемого материала
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала