Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Nasze ulubione chwyty – dźwignie. Redaktor naczelna Sputnika odpowiedziała Partii Demokratycznej USA

© Sputnik . Iliya Pitalev / Idź do banku zdjęćBiuro RT w Moskwie
Biuro RT w Moskwie - Sputnik Polska
Krajowy Komitet Partii Demokratycznej USA opublikował na swojej stronie internetowej listę rekomendacji odnośnie walki z dezinformacją w internecie, w których radzi między innymi unikania rosyjskich „propagandowych” mediów RT i Sputnik.

Redaktor naczelna MIA „Rossija Siegodnia” i telewizji RT Margarita Simonian skomentowała dokument Narodowego Komitetu Partii Demokratycznej do Zwalczania Dezinformacji, w którym wymieniono RT i Sputnik.

„Nie pozwalajcie sobą manipulować. Pamiętajcie: są takie propagandowe media, jak RT i Sputnik, przeanalizujcie chwyty rosyjskiej propagandy” – podkreślono w tekście.

Oprócz tego, Demokraci zalecili lekturę książki brytyjskiego pisarza George'a Orwella „1984” i „Raportu na temat dochodzenia ws. ingerencji Rosji w wybory prezydenckie 2016” Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych.

Dokument skomentowała na swoim Telegramie redaktor naczelna Międzynarodowej Agencji Informacyjnej „Rossiya Segodnya” i stacji RT Margarita Simonian:

Narodowy Komitet Partii Demokratycznej USA zamieścił na swojej stronie przewodnik dotyczący zwalczania dezinformacji w internecie z życzeniami (to słowo zostało przekreślone – red.) wskazówkami na Nowy Rok. Cytuję: „Pamiętacie, są takie propagandowe media, jak RT i Sputnik, przestudiujcie chwyty rosyjskiej propagandy”. Szanowny Komitecie Partii Demokratycznej USA! Naszymi ulubionymi chwytami są dźwignia i rzuty. Nie próbujcie powtarzać tego w domu.

Na początku grudnia centrum analityczne „Wartości europejskie” (European Values Center for Security Policy) opublikowało raport pt. Kremlin Watch Strategy for Countering Hostile Russian Interference, w którym wzywa się kraje Europy, by nie uważały stacji RT i Sputnika za przedstawicieli „wolnej prasy” i uniemożliwiły im dostęp do konferencji prasowych.

Sputnik - Sputnik Polska
Świat
Estonia upiera się: Groźby pod adresem Sputnika są legalne
W październiku 2017 roku organizacja opublikowała listę 2327 amerykańskich, brytyjskich i europejskich polityków, dyplomatów i wojskowych, którzy kiedykolwiek wystąpili na antenie RT.

Na liście znaleźli sie między innymi prezydent Donald Trump, były senator John McCain i premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson. W dokumencie, zatytułowanym „Kremlowska propaganda dla «pożytycznych idiotów» na Zachodzie” zaznaczono, że zestawienie ma na celu powiadomienie opinii publicznej o osobach, „które udostępniają swoje nazwisko i autorytet kanałowi”, jaki rzekomo „torpeduje podstawy demokracji”.

Jak podsumowała Margarita Simonian, publikacja nie przyniosła żadnego rezultatu.

Do something stupid. Fail. Repeat (Zrób głupotę. Odnieś porażkę. Powtórz – red.) – napisała Simonian na Telegramie.

Jak podkreśliła, organizacja, założona w Czechach, otrzymuje pieniądze pod postacią darowizn, między innymi od brytyjskiego MSZ i amerykańskiej ambasady w Pradze.

Aktualności
0
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала