Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
The symbolic reset button presented to Russian Foreign Minister Sergei Lavrov by US Secretary of State Hillary Clinton. Mistaken translation or ingenious prediction? - Sputnik Polska
Polityka
Najważniejsze wydarzenia polityczne ze świata i z Polski. Sputnik prezentuje aktualne informacje i najnowsze wiadomości o sytuacji w polityce krajowej i zagranicznej.

Opozycja w Radzie Najwyższej inicjuje impeachment prezydenta Ukrainy

© Sputnik . Stringer / Idź do banku zdjęćRada Najwyższa Ukrainy.
Rada Najwyższa Ukrainy. - Sputnik Polska, 1920, 03.02.2021
Subskrybuj nas na
Według oświadczeniu, partia "Platforma Opozycyjna - za życie" wszczyna procedurę impeachmentu wobec prezydenta Zełenskiego po decyzji ws. zamknięcia kanałów telewizyjnych.

Ukraińskie stacje telewizyjne "112 Ukraina", "NewsOne" i ZIK wobec których wprowadzono sankcje, zakończyły nadawanie w telewizji kablowej, ich audycje można teraz zobaczyć tylko na kanałach YouTube, przekazuje korespondent Sputnika. Większość ukraińskich operatorów wykluczyło stacje 112 Ukraina, NewsOne i ZIK ze swojego profilu programów, a ci, którzy je zostawili, nie przekazują sygnału.

Zamiast stacji widać tylko czarny ekran albo pionowe, kolorowe pasy.

Donald Trump. - Sputnik Polska, 1920, 31.01.2021
Polityka
CNN: Nie wiadomo, kto będzie się zajmował obroną Trumpa w procesie o impeachment
Później rzecznik prasowa prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego Julia Mendel oświadczyła, że potwierdzone zostało finansowanie kanałów z Rosji.

Blokada stacji telewizyjnych tak zwanej puli Wiktora Miedwiedczuka, które zostały fikcyjnie zarejestrowane na jego kolegę Tarasa Kozaka, nie ma nic wspólnego z atakiem na wolność słowa, która na Ukrainie jest niezaprzeczalną wartością. (Stacje te - red.) stały się instrumentem propagandy, który wykorzystywany jest w interesach państwa-agresora, naruszającego suwerenność i granice państwowe Ukrainy. Potwierdzono nawet finansowanie tych kanałów z Rosji

- napisała Mendel na swoim Facebooku. Rzecznik nie podała jednak żadnych dowodów, potwierdzających to, że kanały były finansowane z Federacji Rosyjskiej.

Wcześniej prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski wprowadził w życie decyzję Rady Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony ws. nałożenia sankcji na pięć lat przeciwko tym stacjom i deputowanemu frakcji "Plaftorma opozycyjna- za życie" Kozakowi, który jest właścicielem kanałów. Stacje te są opozycyjne wobec władzy i na ich antenie występowali najcześniej właśnie politycy "Opozycyjnej platformy - za życie". Dokument wszedł w życie 2 lutego - w chwili jego publikacji.

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Na żywo
Заголовок открываемого материала
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала