Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
komputer - Sputnik Polska
Piszą dla nas
Opinie i analizy najważniejszych wydarzeń z Polski i ze świata. Czytaj komentarze ekspertów na tematy gospodarcze, polityczne i społeczne na stronie Sputnika.

Ujawniono „taśmy Obajtka”. Tajemnice szefa Orlenu

PKN Orlen - Sputnik Polska, 1920, 26.02.2021
Subskrybuj nas na
„Gazeta Wyborcza” opublikowała tzw. taśmy Obajtka czyli rozmowy obecnego prezesa Orlenu z pracownikiem prywatnej firmy TT Plast. Miały one miejsce w 2009 roku, kiedy Daniel Obajtek był wójtem Pcimia. Gazeta sugeruje, że działał niezgodnie z przepisami na niekorzyść firmy swojego wuja, w której wcześniej pracował.

„GW” w swoim tekście sugeruje, że Obajtek z tylnego siedzenia zawiadywał firmą TT Plast, konkurencyjną wobec Elektroplastu należącego do jego wuja – Romana Lisa. Rozmowa tajemniczego Szymona, który przez telefon rozmawiał z Obajtkiem, pełna jest wulgaryzmów.

„Stary buc”

 Swojego wuja obecny szef Orlenu określił dość malowniczo:

„Skurwysyn. Ten chuj pierdolony, brudna pała. (…) Stary buc, który na emeryturze powinien siedzieć po sześćdziesiątce, a drugi już, kurwa, koło siedemdziesiątki ma. (…) Nie damy się, my go i tak weźmiemy. Chuja trypla”.

Nagrania według redakcji „GW” mają dowodzić, że Obajtek marzył o tym, aby wyrugować firmę wuja z rynku, ponieważ nieoficjalnie zawiadywał konkurencją.

Media - Sputnik Polska, 1920, 10.02.2021
Piszą dla nas
Media przejęte przez Orlen też protestują. Po swojemu
„Obajtek wyjawia, że ma „swojego człowieka” w Elektroplaście, który dyktuje mu ceny „z komputera. (…) Na taśmach słychać, jak wydaje pracownikowi TT Plastu polecenia, zleca rozmowy z klientami, decyduje o urlopach. Ustawa o pracownikach samorządowych zabrania łączenia posady wójta z działalnością w biznesie. (…) Zeznając kilka lat później w sądzie Obajtek podkreślał, że wiedział, iż nie mógł dzielić pracy wójta z biznesem. W dalszej części pokażemy, że Obajtek pod przysięgą skłamał w sądzie” – czytamy w „Wyborczej”. Dowiadujemy się także, że nagrania od jakiegoś czasu są w dyspozycji prokuratury, jednak nie stały się podstawą do prowadzenia żadnego postępowania.

Praca w Elektroplaście miała być pierwszą pracą 19-letniego Daniela Obajtka.

Orlen: to nieprawdziwe informacje

Orlen odniósł się do rewelacji „Gazety Wyborczej” w zdecydowany sposób. Rzeczniczka prasowa spółki opublikowała w mediach społecznościowych oficjalne oświadczenie. Czytamy w nim, że materiał „GW” zawiera „nieprawdziwe informacje, szereg bezpodstawnych sugestii i manipulacji. (…) Stawiane w artykule tezy, niemające potwierdzenia w faktach, a oparte na nagraniach, których pochodzenie, integralność, czasu i okoliczności utrwalenia nie sposób stwierdzić”.

PKN Orlen, siedziba spółki w Płocku - Sputnik Polska, 1920, 30.11.2020
Gospodarka
PKN Orlen przeznaczy na rozwój firmy ok. 140 mld zł
W tym tygodniu szef Orlenu nie ma dobrej prasy. W ostatni czwartek ukazał się materiał TVN24 z serii „Czarno na białym” – tym razem sugerujący, iż Daniel Obajtek w przeszłości miał do czynienia z prokuraturą. Usiłowano postawić mu zarzuty:  jeden dotyczył przyjęcia łapówki w wysokości 50 tys. zł za rzekome ustawienie przetargu w gminie Pcim, inny nieścisłości w księgowości Elektroplastu, gdy Obajtek z niego odszedł. Firma miała stracić na oszustwach ok. 1,5 mln zł” – czytamy w serwisie gazeta.pl. W 2017 postępowania umorzono (wówczas na czele prokuratury stał już Zbigniew Ziobro).

Na tę publikację Orlen także zareagował: „reportaż TVN24 zawiera szereg bezpodstawnych insynuacji, sugestii i manipulacji, które mogą wprowadzać w błąd opinię publiczną”.

Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала