Moskwa na anglojęzycznej mapie Rosji - Sputnik Polska, 1920
Świat
Aktualne wiadomości ze świata. Poznaj najnowsze informacje o wydarzeniach międzynarodowych. Znajdziesz u nas aktualności dnia, ciekawe fakty, newsy, relacje na żywo.

Na Łotwie zablokowano strony internetowe, udostępniające rosyjskie kanały

© Sputnik . Alexei Sharypov / Idź do banku zdjęćLudzie trzymają plakaty na wiecu poparcia dla dziennikarzy w Rydze, Łotwa
Ludzie trzymają plakaty na wiecu poparcia dla dziennikarzy w Rydze, Łotwa - Sputnik Polska, 1920, 31.03.2021
Krajowa Rada Mediów Elektronicznych Łotwy zablokowała dostęp do portali ntv.ru, rus24.tv i teledays.net, poprzez które można oglądać rosyjskie stacje telewizyjne w Internecie. Pełna czarna lista została opublikowana na stronie internetowej resortu - przekazuje Sputnik Latvija.

Wcześniej Łotwa oświadczyła, że zamyka dostęp do strony „RT po rosyjsku” na mocy ubiegłorocznej decyzji Krajowej Rady Mediów Elektronicznych republiki, która zakazała retransmisji na terytorium państwa siedmiu kanałów RT.

„Kolejny atak na rosyjskie treści na Łotwie dotyczy tym razem Internetu. W ślad za listą zablokowanych kanałów w telewizji represje przeniosły się do przestrzeni internetowej. Teraz na Łotwie nie tylko zablokowano dostęp do kanałów RT, ale  ograniczono także dostęp do stacji RT w Internecie. Razem z rt.com obiektem ataku jest rus24.tv, ntv.ru i nawet teledays.net – serwis, poprzez który można oglądać rosyjskie kanały.

Czarna lista portali została opublikowana na stronie internetowej Krajowej Rady Mediów Elektronicznych Łotwy – napisano w komunikacie.

Jak dodał Sputnik Latvija, „po raz pierwszy regulator zapuszcza swoje macki do strefy, która do tej pory była uważana za wolną”.

Biuro stacji Russia Today w Moskwie - Sputnik Polska, 1920, 31.03.2021
Świat
Moskwa komentuje zamknięcie dostępu do strony „RT w języku rosyjskim” na Łotwie
W czerwcu 2020 roku Łotwa zakazała nadawania kanałów RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, argumentując swoją decyzję tym, że należą one do dyrektora generalnego MIA Rossiya Segodnya Dmitrija Kisielowa, który podlega sankcjom UE. Jednak Kisielow jest dyrektorem generalnym MIA Rossiya Segodnya, a redaktorem naczelnym RT - Margarita Simonian, która nie podlega żadnym unijnym sankcjom. Firmy te są dwoma odrębnymi podmiotami prawnymi, informacje te są znane od dawna i znajdują się w domenie publicznej. Rzeczniczka rosyjskiego MSZ Maria Zacharowa powiedziała, że ​​zakaz nadawania siedmiu stacji telewizyjnych RT na Łotwie jest skandalicznym i bezprawnym krokiem.

Władze krajów bałtyckich wielokrotnie utrudniały rosyjskim mediom pracę. Rosyjskie MSZ stwierdziło, że istnieją wyraźne oznaki skoordynowanej linii tych państw. Rosyjskie ministerstwo zauważyło, że przypadki prześladowania mediów w krajach bałtyckich „wyraźnie pokazują, ile w praktyce warte są demagogiczne wypowiedzi na temat przestrzegania przez Wilno, Rygę i Tallin zasad demokracji i wolności słowa”.

Aktualności
0
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала