Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Krym - Sputnik Polska, 1920
Rosja
Najnowsze informacje prosto z Rosji: polityka, gospodarka, społeczeństwo.

Czy Ukraina zezwoli na nadawanie rosyjskim mediom?

© Sputnik . Alexei Filippov / Idź do banku zdjęćDmitrij Kisielow prezentuje nową markę Sputnik
Dmitrij Kisielow prezentuje nową markę Sputnik - Sputnik Polska, 1920, 22.07.2021
Subskrybuj nas na
Dekrety byłego prezydenta Ukrainy Petra Poroszenki i obecnego szefa państwa Wołodymyra Zełenskiego o zakazie dostępu do nadawania i portali medialnych, m.in. Sputnika, są bezprawne i naruszają Konwencję Rady Europy – wynika z materiałów zamieszczonych na stronie internetowej Prokuratury Generalnej Federacji Rosyjskiej.
Rosja złożyła w czwartek pierwszą w historii międzypaństwową skargę do ETPC przeciwko Ukrainie. Jak wyjaśniła Prokuratura Generalna, „odnosi się to do wydarzeń, które nastąpiły po brutalnej zmianie władzy na Ukrainie w lutym 2014 roku”.
„Utrzymująca się systematyczna praktyka administracyjna ukraińskich władz polegająca na jawnym "tłumieniu" wolności wypowiedzi siłą, w tym poprzez fizyczne eliminowanie przeciwników politycznych i dziennikarzy, poważnie narusza art. 2 Konwencji (prawo do życia), art. 3 Konwencji (zakazu stosowania tortur), art. 5 Konwencji (prawo do wolności i bezpieczeństwa osobistego), art. 8 Konwencji (prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego) oraz art. 14 Konwencji (zakaz dyskryminacji)” – podała prokuratura.
Jak podkreślono, „takiego ataku na media Ukraina jeszcze nie znała”.
„Poprzez publikację szeregu dekretów prezydenta Ukrainy w latach 2017, 2018 i 2021 został zawieszony lub ograniczony dostęp do wielu opozycyjnych lub rosyjskojęzycznych zasobów informacyjnych, m.in. ukraińskich opozycyjnych kanałów telewizyjnych 112 Ukraina, NewsOne i ZiK, a także rosyjskojęzycznych zasobów: kanałów o szerokim zasięgu - Pierwyj kanał, WGTRK, Zvezda, TNT, Ren-TV, TV-Center, NTV+, RT, agencji informacyjnej RIA Novosti (w tym jej ukraiński oddział), platform internetowych VKontakte, Odnoklassniki , RBK i Yandex, stron internetowych mediów: ria.ru, sputniknews.com, 1prime.ru, rsport.ria.ru, realty.ria.ru, rian.com.ua, rtr-planeta .com, russia.tv, vesti.ru, tvkultura.ru, digitalrussia.tv – przypomniała Prokuratura Generalna Federacji Rosyjskiej.
Resort zwrócił uwagę, że „te ograniczenia nie mają podstawy prawnej i wywołały falę dezaprobaty ze strony przedstawicieli organizacji międzynarodowych i stowarzyszeń dziennikarzy".
Rosyjska prokuratura zaznaczyła, że „odłączenie od nadawania opozycyjnych i rosyjskojęzycznych kanałów telewizyjnych oraz zablokowanie innych zasobów informacyjnych, których opinie odbiegają od stanowiska zajmowanego przez oficjalnych przedstawicieli władz, stanowi naruszenie przez ukraińskie władze art. 10 Konwencji (ochrona prawa do wolności wyrażania)".
Pracownik spółki Naftohaz Ukrainy w jednym z zakładów  - Sputnik Polska, 1920, 22.07.2021
Porozumienie USA i Niemiec ws. Nord Stream 2
Naftohaz poprosił o przyjęcie Ukrainy do NATO z powodu Nord Stream 2
Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала