Dziękujemy! Rejestracja zakończona pomyślnie.
Skorzystaj z linku z wysłanego e-mailem na adres
Budynek Ambasady Ukrainy w Polsce - Sputnik Polska, 1920
Ukraina
Najnowsze wiadomości prosto z Ukrainy: polityka, gospodarka, społeczeństwo.

„Nielojalne wobec władzy media są jej głównym wrogiem, którego trzeba wyeliminować”

© Sputnik . Ilnar Zalachiew / Idź do banku zdjęćAkcja protestu przeciwko cenzurze
Akcja protestu przeciwko cenzurze - Sputnik Polska, 1920, 29.12.2021
Subskrybuj nas na
Pracownicy obłożonych sankcjami mediów ukraińskich wystosowali pismo do wielu organizacji międzynarodowych i ambasadorów niektórych krajów, w których dziennikarze proszą o wpłynięcie na sytuację wolności słowa na Ukrainie – informuje kanał telewizyjny Perszy Nezależny (Pierwszy Niepodległy).
Wcześniej prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski wprowadził w życie decyzję Rady Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony o sankcjach wobec trzech firm będących właścicielami kanałów telewizyjnych 112 Ukraina, NewsOne, ZIK, Perszy Nezależny i UkrLive. Właścicielem kanałów telewizyjnych Perszy Nezależny i UkrLive jest współpracownik przewodniczącego rady politycznej ukraińskiej Platformy Opozycyjnej - Za Życie Wiktora Medwedczuka, deputowany do Rady Najwyższej, przewodniczący sejmowej komisji ds. wolności słowa Nestor Szufricz.
Dziennikarze kanałów telewizyjnych UkrLive i Perszy Nezależny, nielegalnie zamkniętych przez prezydenta Wołodymyra Zełenskiego, wystosowali list otwarty do społeczności światowej – europejskich polityków, urzędników i międzynarodowych organizacji dziennikarskich – z prośbą o wpłynięcie na sytuację wokół wolności słowa oraz próbę wprowadzenia przez rząd cenzury na Ukrainie – czytamy w komunikacie na stronie internetowej kanału.
Posiedzenie Rady Najwyższej Ukrainy w Kijowie - Sputnik Polska, 1920, 03.09.2021
Polityka
Rada Najwyższa: Za rządów Zełenskiego na Ukrainie niszczona jest wolność słowa
Podkreślają, że pismo zostało dostarczone do Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy, Międzynarodowego Instytutu Prasy, Sekretarza Generalnego ONZ António Gutteresa, Przewodniczącego Rady Europejskiej Charlesa Michela, szefa Freedom House Michaela Abramovitza, Przedstawiciel ds. Mediów przy OBWE Teresy Ribeiro, Charge d'Affaires Stanów Zjednoczonych na Ukrainie Christiny Quinn, nadzwyczajnej i pełnomocnej ambasador Niemiec Anki Feldgusen, austriackiego ministra spraw zagranicznych Alexandra Schallenberga, francuskiego członka Senatu Jean-Louis Massona, francuskiego ministra Europy i spraw zagranicznych Jean-Yves Le Driana, hiszpańskiego ministra spraw zagranicznych José Manuela Albaresa, włoskiego ministra spraw zagranicznych Luigiego Di Maio, niemieckiego kanclerza Olafa Scholza, szwedzkiej minister spraw zagranicznych Ann Linde, wiceprzewodniczącej Podkomisji Praw Człowieka Parlamentu Europejskiego ds. zagranicznych Hanny Neumann i belgijskiej minister spraw zagranicznych Sophie Wilmès.
„Dziennikarze zwrócili uwagę światowych przywódców i organizacji publicznych na fakt, że Zełenski ponownie wykorzystuje Radę Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony do własnych celów, tak jak to było wcześniej z kanałami telewizyjnymi 112 Ukraina, NewsOne i ZIK – zostały one zamknięte decyzją Rady bez odpowiedniego procesu. Władze pokazały, że nielojalne wobec niej media są jej głównym wrogiem, którego trzeba w każdy możliwy sposób wyeliminować” – podsumowano.
Youtube logo - Sputnik Polska, 1920, 24.04.2021
Świat
Zamiast pokoju na wschodzie Ukrainy, walka z kanałami na YouTube: dekret Zełenskiego uderza w media
Sputnik jest już w Telegramie! Dołącz do naszego kanału i jako pierwszy otrzymuj ciekawe informacje o tym, co się dzieje na świecie! Więcej na temat możliwości aplikacji Telegram tutaj.
Aktualności
0
Od najnowszychOd najstarszych
loader
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала