Budynek Ambasady Ukrainy w Polsce - Sputnik Polska, 1920
Ukraina
Najnowsze wiadomości prosto z Ukrainy: polityka, gospodarka, społeczeństwo.

Były deputowany Rady Najwyższej „prorosyjskim przywódcą” na Ukrainie? „Trudno przetrawić te bzdury”

© Sputnik . Mikhail Markiv / Idź do banku zdjęćRada Najwyższa Ukrainy
Rada Najwyższa Ukrainy - Sputnik Polska, 1920, 23.01.2022
Były deputowany Rady Najwyższej Ukrainy Jewgienij Murajew, bezpodstawnie ogłoszony przez brytyjskie MSZ „prorosyjskim przywódcą w Kijowie”, powiedział, że oskarżenia przeciwko niemu mogą być podyktowane chęcią „zamknięcia kolejnego niezależnego kanału telewizyjnego”.
– Trudno mi przetrawić te bzdury. Być może ktoś chce zamknąć kolejny niezależny kanał telewizyjny – powiedział Jewgienij Murajew w rozmowie z brytyjską gazetą The Telegraph.
Murajew, który jest właścicielem ukraińskiego kanału telewizyjnego Nash podkreślił, że „od czterech lat podlega rosyjskim sankcjom, odmówiono mu wjazdu do Rosji ze względu na zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego, a majątek jego ojca został zamrożony w Rosji”, dlatego „trudno jest mu komentować” oświadczenie brytyjskiego MSZ.
Jewgienij Murajew - Sputnik Polska, 1920, 23.01.2022
Jewgienij Murajew
Wcześniej Ministerstwo Spraw Zagranicznych Wielkiej Brytanii bezpodstawnie oskarżyło rosyjskie służby specjalne o rzekome planowanie zainstalowania w Kijowie „prorosyjskiego przywódcy”, byłego deputowanego Rady Najwyższej Ukrainy Jewgienija Murajewa. Oświadczenie zostało wydane kilka godzin po ostrzeżeniu rosyjskiego MSZ o szykujących się informacyjnych i militarnych prowokacjach ze strony Zachodu, w szczególności USA, w kwestiach ukraińskich. Jednocześnie brytyjski resort dyplomacji nie dostarczył żadnych dowodów na swoje zeznania.
Brytyjska flaga na tle Big Bena w Londynie - Sputnik Polska, 1920, 06.01.2022
Świat
Wielka Brytania szykuje sankcje przeciwko Rosji na wypadek „inwazji” na Ukrainę
Rosyjskie MSZ zdementowało te informacje, nazywając to kolejnym dowodem na to, że to właśnie NATO, na czele którego stoją Anglosasi, eskaluje napięcia wokół Ukrainy.
Jewgienij Murajew, podczas przeformatowania ukraińskiej partii Blok Opozycyjny w Platformę Opozycyjną – Za Życie opuścił ją i utworzył własne ugrupowanie Nasi. Był właścicielem kanału telewizyjnego NewsOne, a później założył własny kanał telewizyjny Nash. Kanał telewizyjny NewsOne, podobnie jak dwa inne, 112 Ukraina i ZIK, jest objęty na Ukrainie sankcjami.
Sputnik jest już w Telegramie! Dołącz do naszego kanału i jako pierwszy otrzymuj ciekawe informacje o tym, co się dzieje na świecie! Więcej na temat możliwości aplikacji Telegram tutaj.
Sputnik Polska w Telegramie
Sputnik Polska w Telegramie - Sputnik Polska, 1920, 23.01.2022
Sputnik Polska w Telegramie
Aktualności
0
Aby wziąć udział w dyskusji,
zaloguj się lub zarejestruj się
loader
Czaty
Заголовок открываемого материала