18:04 20 Listopad 2017
Warszawa+ 3°C
Moskwa+ 2°C
Na żywo
    Sputnik

    Mityczne zagrożenie ze strony radia Sputnik i RT - biznesem dla Wielkiej Brytanii

    © Sputnik. Alexey Filippov
    Polityka
    Krótki link
    3339241

    Brytyjscy urzędnicy wykorzystują mityczne zagrożenie informacyjne ze strony rosyjskich mediów, w tym agencji i radia Sputnik a także telewizji RT w celu uzyskania dodatkowych środków budżetowych, robiąc biznes z walki z rzekomą ingerencją w sprawy wewnętrzne królestwa - oznajmiła rzeczniczka MSZ Rosji Maria Zacharowa.

    Wcześniej brytyjskiemu parlamentowi został zaprezentowany raport, w którym rosyjskie media są oskarżane o przeprowadzenie kampanii informacyjnej przeciwko Wielkiej Brytanii. Autorzy raportu upatrzyli w materiałach RT i Sputnika poparcie dla wystąpienia Szkocji ze składu Zjednoczonego Królestwa, a samej Wielkiej Brytanii z UE a także poparcie dla brytyjskiej opozycji. 

    „Z tej historii został zrobiony niezły interes: najpierw zastraszanie podobnymi groźbami a potem zdobycie środków budżetowych na coraz to nowe projekty obronne. Niezły biznes, zakrojony na dużą skalę" — powiedziała Zacharowa. 

    Czechy
    © Fotolia/ kaprikfoto
    Według Zacharowej, MSZ Rosji zapoznało się z opublikowanym pod koniec marca przez brytyjski parlament materiałem pod tytułem „Rosyjska wojna informacyjna — retusz realności". „Są to pewne wnioski niezależnych ekspertów" — wyjaśniła Zacharowa. 

    „Zapoznaliśmy się z zawartością dokumentu, poza tym że niewyraźnie opisuje „skoordynowaną, lecz niewypowiedzianą kampanię informacyjną przeciwko Wielkiej Brytanii", której wyniki według autorów jest trudno ocenić, niczego zasadniczo nowego w materiale nie znaleźliśmy. Jedyna rzecz: po raz pierwszy od wielu lat Rosja jest oskarżana o bezpośrednią ingerencję w sprawy wewnętrzne Wielkiej Brytanii" — podkreśliła. 

    Według słów Zacharowej, autorzy materiału mówią „o podstępności rosyjskich mediów, które wprowadzają w błąd brytyjskich odbiorców", w charakterze przykładu została podana stacja radiowa Sputnik, która rzekomo popycha Szkotów do oddzielenia się od Wielkiej Brytanii".

    Obywatelka Ukrainy Nadieżda Sawczenko podczas ogłoszenia wyroku w Donieckim Sądzie Miejskim w obwodzie rostowskim
    © Sputnik. Sergey Pivovarov
    Wyraziła także zdumienie z powodu pretensji wobec telewizji RT: 

    „Obecność na antenie telewizji Russia Today wywiadów z posłami z ramienia nie największych brytyjskich partii jest związane wyłącznie tym, że przedstawiciele Partii Konserwatywnej i Partii Pracy otrzymali od swojego kierownictwa zalecenie, aby z ogóle nie mieć do czynienia z tymi mediami. Mamy ciekawy obraz, sami nie chcą wyrażać swoich poglądów w telewizji, w gruncie rzeczy istnieje nieformalna dyrektywa, lecz oglądają i monitorują wszystko, co tam się dzieje".

    Celem tej pseudoanalityki, jak i wielu innych podobnych materiałów, jest oczywiście zastraszenie obywateli Wielkiej Brytanii mitycznym rosyjskim zagrożeniem. Cel jest zrozumiały: uzyskanie dodatkowych środków na cele wojskowe i przeciwdziałanie tej niebezpiecznej propagandzie" — podkreśliła.

    Zobacz również:

    Sputnik apeluje o pokój!
    OBWE zwróciła się do MSZ Łotwy o wyjaśnienie zamknięcia witryny Sputnik
    Sputnik Łotwa wrócił do czytelników w domenie .com
    Tagi:
    media, RT, Sputnik, Maria Zacharowa, Wielka Brytania
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz