07:06 18 Sierpień 2017
Warszawa+ 17°C
Moskwa+ 17°C
Na żywo
    Troll

    „Wprost" boi się rosyjskich trolli

    © flickr.com/ Georgio
    Polska
    Krótki link
    Dawid Blum
    71753636

    Tygodnik i portal „Wprost" twierdzi, że powinniśmy obawiać się rosyjskiej ofensywy medialnej - i że Unia Europejska już praktycznie tę wojnę przegrała, nie podjąwszy nawet próby, by się bronić.

    Trolling
    © flickr.com/ Babbletrish
    „Wprost" jest tygodnikiem społeczno-politycznym, który zawsze prezentował raczej prawicową i konserwatywną wizję świata. Przez krótki czas, gdy redaktorem naczelnym był Tomasz Lis, wymowa tekstów nieco się zmieniła, ale gazeta szybko powróciła na stare tory. Na portalu należącym do tygodnika ukazał się dziś rano tekst Anny Gwozdowskiej, w którym wysuwa ona tezy, jakoby rosyjska propaganda zalewała Europę.

    „Zachodni przywódcy nie kryją świętego oburzenia na, jak powtarzają przy każdej okazji, rosyjską ingerencję w amerykańskie wybory i chętnie podejrzewają prezydenta Trumpa o tajne układy z Władimirem Putinem. Niestety sami patrzą bezczynnie na to, jak w przededniu wyborów w Holandii, Francji i w Niemczech, posługujący się dezinformacją Rosjanie, zdobywają coraz większy wpływ na europejską opinię publiczną. Swoją propagandę Kreml sączy za pośrednictwem własnych mediów działających na Zachodzie, takich jak wielojęzyczna telewizja Russia Today i portal informacyjny Sputnik, w które inwestuje setki milionów euro rocznie.

    Redaktorka naczelna telewizji RT i agencji Sputnik Margarita Simonian
    © Sputnik. Aleksey Kudenko
    Według ekspertów, w Europie trwa już zakrojona na szeroką skalę medialna wojna, tymczasem wielu europejskich polityków wciąż nazywa falę rosyjskich kłamstw, zwykłą debatą (…)" — pisze autorka, sama bezwolnie wpadając w język insynuacji, co przecież w „obiektywnych" analizach (a do tego redakcja aspiruje) zdarzać się nie powinno.

    Autorka wspomina również, jak bardzo niedofinansowany i pozostawiony na uboczu przez instytucje unijne jest portal East StratCom, mający tropić medialne akcje dezinformacyjne. Powołuje się także na eksperta Jakuba Jandę z czeskiego think tanku Evropské hodnoty. Janda zaś twierdzi, że Federica Mogherini zamiast wspierać zespół East StratCom, sama go zwalcza i odmawia pomocy w pozyskiwaniu pieniędzy.

    Kremlowska tuba ogarnia świat — twierdzi autorka. Ewidentnie przemawia przez nią zazdrość, że „tegoroczny budżet Russia Today wynosi około 300 mln dolarów".

    Poglądy autora mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji.

    Zobacz również:

    Demokraci twierdzą, że Trump lekceważy „rosyjskie zagrożenie"
    Radio Sputnik wyróżnione przez UNESCO
    Brytyjska Izba Lordów ogląda... RT
    Tagi:
    propaganda, Wprost, RT, Sputnik, Rosja, Polska
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz