03:30 20 Wrzesień 2020
Polska
Krótki link
0 79
Subskrybuj nas na

W nielegalnej sprzedaży na terytorium Polski pojawił się sztuczny haszysz, tzw. hasan. Zażywanie narkotyku grozi poważnymi konsekwencjami.

GIS wydał ostrzeżenie w tej sprawie. Jak wskazano w komunikacie, zażywanie tego narkotyku, który rozprowadzany jest w postaci plastycznej masy do palenia w kolorze czarnym, brunatnym lub żółtym, niesie za sobą ciężkie konsekwencje i grozi nawet zgonem. Człowiek po takim narkotyku staje się agresywny, bo hasan bardzo mocno pobudza układ nerwowy, osoba doznaje halucynacji, stanów lękowych, letargu, psychozy, problemów z układem pokarmowym, serce przyspiesza, może dojść do ostrej niewydolności nerek. Narkotyk uzależnia i powoduje choroby psychiczne.

Jak podaje GIS, w skonfiskowanych próbkach wykryto syntetyczny kannabinoid 4F-MDMB-BINACA, który ma znacznie silniejsze działanie niż składnik marihuany Δ9-THC.

Jednocześnie wydano zalecenia w przypadku podejrzenia zażycia narkotyku. Należy niezwłocznie wezwać pomoc medyczną i przystąpić do udzielania pierwszej pomocy.

Tagi:
narkotyki
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz