06:14 19 Kwiecień 2021
Polska
Krótki link
3210
Subskrybuj nas na

PKN Orlen dzisiaj przynosi rekordowe zyski. Za czasów rządu Donalda Tuska to mafie paliwowe miały rekordowe zyski – powiedział wiceszef klubu PiS Marek Suski, komentując wypowiedź byłego premiera na temat tzw. taśm Obajtka.

- To jest trochę taka zawiść, bo za czasów Donalda Tuska właściwie można było powiedzieć, że za chwilę wszystkie firmy upadną. Orlen dzisiaj przynosi rekordowe zyski; za czasów rządu Donalda Tuska to mafie paliwowe miały rekordowe zyski – powiedział Suski w rozmowie z TVP Info.

Po pierwsze to zazdrość, a po drugie – wojna polityczna, bo Donald Tusk jest wciąż guru dla naszej opozycji i atakuje zupełnie bezpardonowo i bezpodstawnie prezesa Obajtka, który został ostatnio poddany ogromnemu atakowi, który wydaje się być spowodowany tym, że ma sukcesy – podkreślił.

Tusk: Zastanawiałbym się, czy zlecić panu Danielowi Obajtkowi prowadzenie stacji benzynowej

- Problem z panem prezesem Obajtkiem jest taki, i to nie jest tylko moja opinia, że ja bym zastanawiał się, czy zlecić panu Obajtkowi prowadzenie stacji benzynowej, a nie Orlenu – powiedział w rozmowie z TVN24 były premier Donald Tusk, odnosząc się do sprawy tzw. taśm Obajtka. Dodał, że „trudno mówić, żeby była to kwitnąca firma pod władzą pana prezesa Obajtka”. Wyraził zwątpienie, czy ma on „podstawowe kwalifikacje etyczne i merytoryczne”.

W reakcji na tę wypowiedź Daniel Obajtek zwrócił się do Tuska za pośrednictwem mediów społecznościowych.

- Pragnę przypomnieć, że Orlen w ciągu ostatnich 5 lat wypracował 26,2 mld zł zysku; w czasie 8 lat rządów PO-PSL było to łącznie 2,9 mld zł – napisał na Twitterze, nawiązując do wypowiedzi Donalda Tuska, że Orlen trudno obecnie nazwać kwitnącą firmą. Dodał też, że obecnie spółka wydaje na inwestycje trzy razy więcej pieniędzy, niż miało to miejsce za czasów PO-PSL. 

​Przypomnijmy, „Gazeta Wyborcza” opublikowała tzw. taśmy Obajtka, czyli rozmowy obecnego prezesa Orlenu z pracownikiem prywatnej firmy TT Plast.

Miały one miejsce w 2009 roku, kiedy Daniel Obajtek był wójtem Pcimia. Gazeta sugeruje, że działał niezgodnie z przepisami na niekorzyść firmy swojego wuja, w której wcześniej pracował. Rozmowa pełna jest wulgaryzmów.

Spółka PKN Orlen po publikacji gazety wydała oświadczenie.

„Stawiane w artykule tezy, niemające potwierdzenia w faktach, a oparte na nagraniach, których pochodzenia, integralności, czasu i okoliczności utrwalenia nie sposób stwierdzić, uderzają w wizerunek PKN Orlen, jak również naruszają dobre imię prezesa Daniela Obajtka. Publikacja ma na celu zdyskredytowanie prezesa zarządu spółki w momencie, gdy prowadzone są kluczowe inwestycje rozwojowe i procesy akwizycyjne” – głosi komunikat.

Zobacz również:

Media przejęte przez Orlen też protestują. Po swojemu
Ujawniono „taśmy Obajtka”. Tajemnice szefa Orlenu
Orlen kupuje regionalną prasę. Czy to początek repolonizacji?
Daniel Obajtek: Takie sytuacje, jak na Białorusi, Polsce nie grożą
Tagi:
PKN Orlen, Marek Suski, Donald Tusk, Polska
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz