20:41 18 Kwiecień 2021
Polska
Krótki link
229
Subskrybuj nas na

„To manipulacja „Gazety Wyborczej”. Na tych taśmach nie ma nic, co potwierdzałoby, że w jakikolwiek sposób złamałem prawo” – powiedział Daniel Obajtek, odnosząc się do tzw. taśm Obajtka, upublicznionych przez gazetę.

„Gazeta Wyborcza” opublikowała wcześniej tzw. taśmy Obajtka, czyli rozmowy obecnego prezesa Orlenu z pracownikiem prywatnej firmy TT Plast. Miały one miejsce w 2009 roku, kiedy Daniel Obajtek był wójtem Pcimia. Gazeta sugeruje, że działał niezgodnie z przepisami na niekorzyść firmy swojego wuja, w której wcześniej pracował. Rozmowa pełna jest wulgaryzmów.

– Nigdy nie ukrywałem, że byłem w przeszłości udziałowcem firmy TT Plast i znam właścicieli tej firmy. Nigdy jednak, będąc wójtem, nie pracowałem ani dla tej, ani dla żadnej innej firmy. Nie złamałem prawa – powiedział PAP.

Zaprzeczył temu, jakoby PKN Orlen potwierdził prawdziwość nagrań. – Ani ja, ani nikt inny w moim imieniu, nie potwierdził prawdziwości tych nagrań. To kolejne z całej lawiny kłamstw na mój temat, które się ostatnio pojawiły w tym medium – zaznaczył Obajtek.

Przeprosił też za wulgaryzmy, które padają na nagraniach.

– W tych nagraniach sprzed kilkunastu lat używam słownictwa, które odbiega od pewnych standardów i nie powinno paść nawet w największych emocjach i za to przepraszam – powiedział.

Skomentował też wypowiedź byłego premiera Donalda Tuska, który w wywiadzie dla TVN24 powiedział, że „trudno mówić, żeby była to kwitnąca firma pod władzą pana prezesa Obajtka”. Tusk wyraził zwątpienie, czy szef Orlenu ma „podstawowe kwalifikacje etyczne i merytoryczne”.

Orlen, kiedy premierem był Donald Tusk miał potężne kłopoty, były nawet problemy z płynnością finansową. Za jego czasów na paliwie w Polsce dobrze zarabiały, tak naprawdę, tylko mafie paliwowe, a on sam nie widział nic złego w tym, żeby Lotos sprzedać Rosjanom – zauważył Obajtek.

Wspomniał też o osiągnięciach firmy w ciągu ostatnich lat.

Orlen w ciągu ostatnich pięciu lat wypracował 26,2 mld zł zysku. W czasie ośmiu lat rządów PO-PSL było to łącznie 2,9 mld zł. W dotkniętym pandemią 2020 roku Orlen wypracował prawie 3,5 mld zysku (…). Do tego dochodzi cała kwestia suwerenności energetycznej Polski i budowy w naszym regionie bezpieczeństwa i niezależności – podkreślił.

– To oczywiste, że moje działania budzą sprzeciw wielu środowisk i w tym kontekście ten atak nie jest zaskoczeniem – stwierdził.

Jak podkreślił, sprawę związaną z upublicznionymi przez „Gazetę Wyborczą” nagraniami „będzie prowadził zaangażowany przez niego prawnik”.

Nie mogę przejść obok tego obojętnie. Dlatego jako osoba prywatna zaangażowałem kancelarię prawną, która w moim imieniu zajmuje się tymi oszczerstwami. Zleciłem analizę treści opublikowanych przez gazetę rozmów, choć nie wiem, czy są autentyczne, z jakiego okresu pochodzą. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby te nagrania były zmontowane – powiedział.

Zobacz również:

Ujawniono „taśmy Obajtka”. Tajemnice szefa Orlenu
„W instrybutor k...a nie strzel”. Chwile grozy na Orlenie: bmw ucieka, policjanci z bronią – wideo
Media przejęte przez Orlen też protestują. Po swojemu
Daniel Obajtek: Takie sytuacje, jak na Białorusi, Polsce nie grożą
Tagi:
PKN Orlen, Gazeta Wyborcza, Polska
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz