14:49 18 Listopad 2017
Warszawa+ 6°C
Moskwa+ 3°C
Na żywo
    Logotyp BBC na budynku siedziby w Londynie

    Deputowany Dumy Państwowej złożył skargę na BBC

    © AP Photo/ Kirsty Wigglesworth
    Świat
    Krótki link
    161231282

    Skandal wokół publikacji rosyjskojęzycznej redakcji brytyjskiej spółki medialnej.

    Rosyjskojęzyczna redakcji BBC opublikowała materiał poświęcony pojawieniu się w Rosji dziennika oficera Armii Czerwonej Władimira Gelfanda, w którym opisał on wydarzenie i życie codzienne podczas Wielkiej Wojny Ojczyźnianej. W dzienniku Gelfand pisze o braku dyscypliny, problemach z zaopatrzeniem armii, braku higieny. Porusza również sporny temat gwałtów na niemieckich kobietach w 1945 roku.

    We wstępnej wersji artykułu BBC pomnik żołnierzy radzieckich w Berlinie nazwano „pomnikiem nieznanego gwałciciela”. Materiał wywołał ostrą negatywną reakcję – hashtag #ПозорБиБиСи błyskawicznie znalazł się na top liście Twittera.

    Duma Państwowa Rosji potępiła publikację. Deputowana Irina Jarowaja nazwała materiał BBC porażką reputacji.

    — Nic, poza głębokim rozczarowaniem i wstrętem, ten materiał BBC nie wywołuje. Wygląda na to, że starają się zakopać w grobie również pamięć Brytyjczyków o swoich żołnierzach oraz wdzięczność dla żołnierzy radzieckich i dla wszystkich tych, którzy walczyli z faszyzmem – powiedziała deputowana.

    Deputowany Aleksander Sidiakin w związku z publikacją materiału skierował wniosek do Prokuratury Generalnej Rosji, by skontrolować rosyjskojęzyczną redakcję BBC pod kątem ekstremizmu.

    Rosyjska redakcja BBC usunęła post na Twitterze, w którym pomnik żołnierzy radzieckich w Berlinie nazwano „pomnikiem nieznanego gwałciciela” i opis zdjęcia na swojej stronie oraz przeprosiła za incydent. Jednak materiał ze strony BBC nie został usunięty.

    Zobacz również:

    Putin przeprowadzi dwustronne spotkanie z Merkel i Hollandem w Paryżu
    Policjanci zastrzelili niepełnosprawnego mężczyznę w amerykańskim stanie Delaware
    Media: Rosję poproszono o sprawdzenie firmy offshore rzekomo związanej z Poroszenką
    Tagi:
    skandal, BBC, Rosja
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz