12:09 19 Styczeń 2020
Świat
Krótki link
10461
Subskrybuj nas na

Telewizja Euronews poprawiła błąd w anglojęzycznym materiale o liczbie deportowanych Tatarów krymskich.

Wcześniej rzeczniczka MSZ Rosji Maria Zacharowa zwróciła uwagę na to, że w anglojęzycznym tekście liczba deportowanych z Krymu Tatarów została zawyżona dziesięciokrotnie w porównaniu z rosyjskim wariantem.

— Czekamy na oficjalne przeprosiny ze strony Euronews – napisała Zacharowa na Facebooku.

Obecnie w materiale na stronie stacji telewizyjnej pojawił się komentarz: „Tekst został zaktualizowany w celu zmiany liczby deportowanych w pierwszym akapicie”. Teraz w obu wariantach językowych występuje ta sama fraza, tj. „ponad 200 tys. Tatarów było deportowanych w dniach 18-20 maja 1944 roku”.

Wiceprezes Rady Nadzorczej Euronews Piotr Fedorow powiedział RIA Novosti, że, jego zdaniem, „Maria Zacharowa ma wszelkie podstawy, by oczekiwać przeprosin, a przynajmniej przyznania się do popełnienia profesjonalnego błędu”.

Zobacz również:

UE nie rozważa możliwości zaostrzenia antyrosyjskich sankcji
We Francji trwają masowe protesty przeciwko reformie prawa pracy
Francja chce zniesienia wiz z Rosją
Tagi:
Tatarzy Krymscy, Euronews, Maria Zacharowa, Rosja
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
  • Komentarz