13:23 15 Sierpień 2020
Świat
Krótki link
24602
Subskrybuj nas na

Redaktor naczelna agencji Sputnik i telewizji Russia Today Margarita Simonian ironicznie zareagowała na opublikowane w minionym tygodniu w „The Times” materiały krytykujące działalność Sputnika i RT, dziwiąc się, że było ich tak mało.

W miniony weekend "The Times" opublikował aż siedem krytycznych artykułów na temat działalności agencji Sputnik i RT. Między innymi, autorzy gazety, nazywając pracę dziennikarską „informacyjną wojną Putina”, wydali negatywną ocenę informowaniu na temat katastrofy MH17 Malaysia Airlines, otwarciu w Wielkiej Brytanii nowego przedstawicielstwa agencji Sputnik oraz oddziału fundacji „Russkij Mir”. 

„Ludzie z «The Times», a dlaczego tak mało – tylko siedem? Trzeba było od razu napisać z piętnaście – wystarczyłoby na dwa tygodnie” – powiedziała Simonian. 

Deputowani Dumy i członkowie Rady Federacji uważają, że krytyka „The Times” skierowana przeciwko rosyjskim mediom – Sputnikowi i Russia Today — jest zaplanowana i świadczy o negatywnym nastawieniu do Rosji. Zdaniem parlamentarzystów gazeta szuka drugiego dna w wydarzeniach związanych z rosyjskimi organizacjami. 

Wcześniej zastępca komitetu Dumy ds. polityki informacyjnej, technologii i łączności Andriej Tumanow („Sprawiedliwa Rosja”) powiedział, że krytyka RT i Sputnika została wyreżyserowana, a przewodnicząca komisji Rady Federacji ds. rozwoju społeczeństwa informacyjnego Ludmiła Bokowa powiedziała, że reakcja „The Times” na otwarcie w Wielkiej Brytanii nowego przedstawicielstwa Sputnika i fundacji „Russkij Mir” podobna jest do „kamuflażu”: gazeta nie chce znaleźć się wśród tych, którzy nie krytykują Rosji. 

Ambasada Rosji w Wielkiej Brytanii oświadczyła z kolei, że jest zatroskana publikacją w gazecie „The Times” na temat rzekomo prowadzonej przez rosyjski rząd „wojny informacyjnej”.  

Zobacz również:

Simonian potępiła apel Rady Atlantyckiej o przygotowanie ataków cybernetycznych na RT
Putinowi pokazano, jak pracuje radio Sputnik
Sputnik został międzynarodowym partnerem forum ekonomicznego w Petersburgu
Tagi:
media, The Times, RT, Sputnik, Margarita Simonian, Wielka Brytania, Rosja
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz