01:13 01 Grudzień 2020
Świat
Krótki link
12345
Subskrybuj nas na

Dyrektor wywiadu narodowego Stanów Zjednoczonych James Clapper włączył dane o agencji Sputnik i telewizji Russia Today do tajnego raportu przygotowanego na wniosek kongresmenów USA, głosi odtajnione pismo z fragmentami raportu, które znalazło się w dyspozycji portalu informacyjnego Yahoo News.

„Finansowane przez Rosję zasoby medialne RT i Sputnik wybrały jako swoje audytorium celowe różne grupy działaczy, w tym ekologów, działaczy społecznych, przedstawicieli mniejszości, a także ultraprawicowych i ultralewicowych przedstawicieli społeczeństwa europejskiego. Należy podkreślić, że telewizja RT często zaprasza do udziału w swoich programach działaczy politycznych z niejednoznaczną reputacją. Ten kanał poświęca szczególną uwagę działalności najbardziej radykalnych frakcji Parlamentu Europejskiego i udziela im dużą część swojego czasu antenowego” – wynika z tekstu pisma o raporcie. 

Przykładem wpływu na Parlament Europejski w dokumencie nazywa się fakt, że w 2014 roku członkowie parlamentu z wielu partii eurosceptyków wystąpili jako obserwatorzy na referendum w Krymie poświęconym przyłączeniu półwyspu do Rosji oraz podczas głosowania w DRL i ŁRL. Poza tym raport wywiadu zawiera przypuszczenie, że Moskwa próbuje umocnić wpływ Rosji w Europie i Eurazji, budując stosunki z bliskimi duchowo partiami politycznymi i organizacjami pozarządowymi, a także pogłębiając swoje finansowe i polityczne więzi z nimi.

Zobacz również:

Szkoła dziennikarstwa Sputnik otwiera drzwi dla kursantów z 18 krajów
Turcja odblokowała dostęp do strony internetowej agencji Sputnik
Putinowi pokazano, jak pracuje radio Sputnik
Tagi:
wywiad, raport, RT, Sputnik, James R. Clapper, USA, Rosja
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz