21:18 19 Lipiec 2018
Na żywo
    Budynek stacji telewizyjnej CNN w Atlancie

    Telewizja CNN przeprosiła za napis „Czy Żydzi są ludźmi?"

    © AP Photo / Ric Feld,File
    Świat
    Krótki link
    The Huffington Post
    6816

    Telewizja CNN przeprosiła za napisy z pytaniem, które widzowie uznali za antysemickie - podaje gazeta Huffington Post.

    W poniedziałek na antenie telewizji został wyemitowany program The Lead prowadzony przez Jima Sciutto. Dziennikarz omawiał kwestię przeniesienia się nowego prezydenta Donalda Trumpa do Białego Domu, a także jego stosunku do prawicy.

    W tym czasie w dolnej części ekranu pojawił się napis: „Założyciel grupy alternatywnej prawicy zadaje pytanie, czy Żydzi są ludźmi", dotyczący niedawnych komentarzy nacjonalisty Richarda Spencera. Napis pozostawał na ekranie w ciągu kilku minut. W tym czasie uczestnicy programu dyskutowali o tym, czy Trump powinien potępić takie grupy i zdystansować się od nich. 

    Użytkownicy Twittera ostro zareagowali na tę sytuację. „CNN w ubiegłym tygodniu: Czy muzułmanie powinni się rejestrować?". Dzisiaj: „Czy Żydzi są ludźmi?". Jutro: „Czy kobiety powinny głosować?". W przyszłym tygodniu: „Czy niewolnictwo może uratować gospodarkę?" — napisał @Delo_Taylor.

    Zdaniem redaktor portalu Politicius USA Sary Reese Jones CNN sięgnęło dna.

    Reakcja prezentera programu Jake'a Tappera, który był w tym czasie na urlopie, nie kazała na siebie czekać. Na swoim Twitterze napisał on, że „jest to niedopuszczalne" oraz że „jest oburzony". Tappera poparł na swoim Twitterze Jim Sciutto.

    ​I agree with @jaketapper fully however that the banner — which we don't write from the chair — was out of line https://t.co/M4aV4W330S

    Przedstawiciel telewizji poinformował gazety, że pracownicy CNN „bardzo ubolewają w związku z tym i przepraszają". 

    Telewizja CNN słynie ze swoich gaf. W marcu tego roku telewizja pomyliła Australię z Austrią. Kanał wyemitował reportaż, w którym chodziło o zamiar Australii zbudowania muru na granicy ze Słowenią. W 2014 roku, relacjonując przebieg referendum w sprawie niepodległości Szkocji, CNN powiększyło liczbę wyborców do 110%, informując, że głosy „za" oddało 58%, a „przeciwko" — 52%.

    Mówiąc o wirusie Ebola, telewizja pomyliła Niger i Nigerię, a relacjonując wydarzenia w ukraińskim Słowiańsku, umieściła miasto na Krymie. Ponadto wśród błędów geograficznych CNN są przeniesienie francuskiego Caen do Hiszpanii, Hongkongu — do Ameryki Południowej, nowozelandzkiego Oakland — do Australii, a malezyjskiego Kuala Lumpur do Indonezji. 

    Zobacz również:

    Kanał CNN uzgadniał z Demokratami pytania do wywiadu z Trumpem
    CNN: brytyjskie MSZ grozi Moskwie „innymi wariantami" w Syrii
    CNN: USA faktycznie zostawiły syryjską opozycję na pastwę losu
    Tagi:
    media, CNN, Donald Trump, USA
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz