18:25 19 Styczeń 2018
Warszawa+ 1°C
Moskwa-8°C
Na żywo
    Rupert Murdoch na przyjęciu Vanity Fair

    Sky News przerwała transmisję na żywo z powodu krytyki medialnego magnata

    © AP Photo/ Evan Agostini
    Świat
    Krótki link
    0 316

    Prezenter brytyjskiej telewizji Sky News przerwał transmisję na żywo z powodu krytyki pod adresem akcjonariusza i potencjalnego właściciela korporacji amerykańskiego medialnego magnata Ruperta Murdocha - podaje gazeta The Independent.

    W grudniu korporacja 21th Century Fox należąca do Murdocha poinformowała o kupnie Sky Plc za 11,7 mld funtów (14,6 mld dolarów). Miliarder posiada już 39% udziałów brytyjskiego nadawcy.

    Dyskusja w studiu Sky News była poświęcona wywiadowi premier Wielkiej Brytanii Theresy May dla tego kanału. Dziennikarka gazety The Guardian Polly Toynbee poruszyła w programie temat kupna telewizji przez Ruperta Murdocha. Według słów dziennikarza ważne są nie same słowa Theresy May — w wywiadzie premier nie powiedziała prawie nic nowego — lecz fakt, że wybrała dla rozmowy właśnie Sky.

    „Godny uwagi jest fakt, że (May — red.) udzieliła wywiadu Sky, a nie BBC. O ile wiem, premier obecnie nie ma żadnych problemów z BBC. Może to mieć duże znaczenie, ponieważ obecnie Rupert Murdoch próbuje przejąć kontrolę nad Sky, w tej chwili premier udzieliła telewizji tego bardzo znaczącego wywiadu" — oznajmiła Toynbee.

    Po tej wypowiedzi prezenter przerwał dyskusję i obiecał „wrócić do rozmowy na inne tematy po krótkiej przerwie".

    Temat kupna Sky przez Ruperta Murdocha, właściciela gazet The Times i The Sun, jest szeroko dyskutowany w brytyjskim społeczeństwie. Laburzyści i Liberalni Demokraci wzywali wcześniej rząd, aby ocenił transakcję z punktu widzenia jej wpływu na brytyjski rynek medialny i niezależne dziennikarstwo. Według słów wiceprzewodniczącego Partii Pracy, cieniowego ministra kultury Toma Watsona, transakcja doprowadzi do skupienia władzy nad mediami w rękach jednego imperium medialnego.  

    W USA Murdoch jest właścicielem telewizji Fox News, której dziennikarze podzielają prawicowe poglądy, podczas gdy Sky News jest uważany za neutralny politycznie zasób. 

    Tagi:
    Sky News, Theresa May, Wielka Brytania
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz