04:17 22 Listopad 2019
Redaktor naczelna Międzynarodowej agencji informacyjnej Rossija Segodnia Margarita Simonian

Simonian: Sunday Times oszukała reklamodawców RT

© Sputnik . Iliya Pitalev
Świat
Krótki link
3319
Subskrybuj nas na

Redaktorka naczelna telewizji RT Margarita Simonian oznajmiła, że brytyjski tygodnik Sunday Times oszukał reklamodawców telewizji, wypaczając słowa przewodniczącego Komitetu ds. Kultury, Mediów i Sportu Wielkiej Brytanii Damiana Collinsa, który zainicjował niedawno śledztwo w sprawie zakłamanych wiadomości.

W niedzielnym numerze gazeta opublikowała artykuł pod tytułem „Brytyjskie firmy stronią «putinowskiej» telewizji". Autorzy twierdzą, że największe brytyjskie firmy nie emitują reklam w RT UK po apelu Collinsa pod adresem wszystkich krajowych spółek o bojkotowanie rozprzestrzeniającej rzekomo „dezinformację i propagandę" telewizji RT. Jednocześnie dowodów na pojawienie się w RT „zakłamanych wiadomości" brytyjska gazeta nie podała. 

„Firma, za której pośrednictwem reklamodawcy emitują reklamę w RT UK, poinformowała nas, że kilka spółek naraz postanowiło zerwać kontrakty z RT po telefonach Sunday Times. Jednocześnie w artykule Sunday Times twierdzi, że reklamodawcy zrezygnowali ze współpracy z nami z powodu „kremlowskiej propagandy". Dalej cytuje apel brytyjskiego parlamentarzysty o bojkotowanie RT, mimo że tego nie mówił" — oświadczyła Simonian. 

Apel Collinsa cytowany przez brytyjską gazetę brzmi następująco: „Reklamy brytyjskich spółek nie powinny ukazywać się w telewizjach emitujących zakłamane wiadomości w celu zasiania strachu i niepewności. Wzywam wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili, do wycofania swoich reklam z takich kanałów". W cytacie telewizja RT nie została wspomniana.

Wiceprezydent USA Michael Pence
© AP Photo / The Philadelphia Inquirer / David Swanson
Collins potwierdził w wywiadzie dla telewizji, że jego apel do walki z zakłamanymi wiadomościami wygłoszony w ubiegły weekend nie dotyczył konkretnie RT. „Moje komentarze dotyczyły w szerokim sensie każdej telewizji czy strony tworzącej i rozpowszechniającej zakłamane wiadomości. W swoich komentarzach nie podałem nazwy żadnej konkretnej organizacji" — oznajmił Collins. 

Firma zajmująca się sprzedażą reklamy telewizji RT UK poinformowała, że niektórzy z naszych reklamodawców odebrali telefony od Sunday Times, która prosiła o komentarz na temat emisji reklam w RT UK. W rezultacie reklamodawcy wystraszyli się zawartości przyszłego materiału i zrezygnowali z emisji reklam.

Zobacz również:

Simonian: największą presję na RT wywierają państwa bałtyckie
Fallon uważa, że należy „pociągnąć do odpowiedzialności” portale, takie jak RT i Sputnik
Rosja symetrycznie zareaguje na próby amerykańskich mediów blokowania RT
Tagi:
RT, Margarita Simonian, Wielka Brytania
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
  • Komentarz