19:10 15 Sierpień 2018
Na żywo
    Syryjski chłopiec poszkodowany w ataku chemicznym

    Ze strony Daily Mail zniknął artykuł o planowanym przez USA ataku chemicznym w Syrii

    © AFP 2018 / Ozan Kose
    Świat
    Krótki link
    251354

    Brytyjska gazeta Daily Mail usunęła ze swojej strony internetowej artykuł pod tytułem „USA wsparły plan przeprowadzenia ataku chemicznego w Syrii i obarczenia winą za niego reżim Asada", który ukazał się 29 stycznia 2013 roku.

    Autorka artykułu Louise Boyle pisze w nim, że atak chemiczny miał, według zamysłu USA, posłużyć jako pretekst do wzmocnienia prowadzonych przez koalicję działań wojskowych w Syrii.

    „Do obiegu trafiły listy elektroniczne, które najpewniej stanowią dowód na to, że Biały Dom dał zielone światło na przeprowadzenie ataku chemicznego w Syrii, o który można będzie posądzić reżim Asada i, tym samym, wzmocnić międzynarodowe działania wojskowe w osłabionym kraju. W opublikowanym raporcie jest zawarta korespondencja między dwiema wysokimi rangą osobami pracującymi w firmie zbrojeniowej Britam Defence z siedzibą w Wielkiej Brytanii, i w którym czytamy, że „zaaprobowany przez Waszyngton" schemat zakłada, że Katar sfinansuję atak z użyciem broni chemicznej zlecony syryjskim powstańcom.

    Autor publikacji wskazuje na to, że korespondencję opublikował malezyjski haker, który otrzymał też przez niestrzeżony serwer firmy dostęp do CV i kserokopii paszportów dyrektorów firmy.

    Agencja Ria Novosti wysłała do Daily Mail zapytanie, dlaczego i kiedy doszło do usunięcia tej publikacji ze strony internetowej gazety.

    Zobacz również:

    Merkel i Hollande: To odwet za użycie broni chemicznej
    Syryjską infrastrukturę odbudowują rosyjscy specjaliści
    Trump nie rozmawiał z Putinem nt. ataku chemicznego w Syrii
    Tagi:
    broń chemiczna, The Daily Mail, Biały Dom, Stany Zjednoczone, Syria
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz