16:21 19 Październik 2017
Warszawa+ 17°C
Moskwa+ 7°C
Na żywo
    Zrzut ekranu strony MSZ Rosji

    MSZ Rosji: Ciągłe ataki na RT i Sputnika to wynik „dziennikarskiej zazdrości"

    © Sputnik.
    Świat
    Krótki link
    11365310

    MSZ Rosji poddało krytyce brytyjską gazetę The Times za nowe ataki na RT i agencję Sputnik w jednym z ostatnich materiałów. Komentarze MSZ można znaleźć na stronie resortu, w rozdziale, gdzie publikowane są przykłady nieprawdziwych informacji o Rosji i zachodnich mediach.

    Mowa o artykule z 5 maja zatytułowanym „Propaganda Putina", w którym „poza będącymi już na porządku dziennym insynuacjami na temat ingerencji rosyjskich służb specjalnych w kampanie wyborcze w USA i Francji, gazeta wyładowała porcję negatywu pod adresem Russia Today i agencji informacyjnych Sputnik".

    Otóż, The Times nazywa powyższe media „państwowym instrumentem oszustwa", podawanego pod postacią wiadomości. MSZ przypomniało gazecie, że działalność RT i Sputnika była sprawdzana przez brytyjskiego regulatora rynku medialnego OfCom. Z jakim skutkiem? Ani jeden „informacyjny produkt" danych mediów nie został określony jako niepewny.

    Rosyjski resort spraw zagranicznych uważa, że do ataków na RT i Sputnika brytyjską gazetę skłonia „dziennikarska zazdrość".

    Pod koniec kwietnia resort krytykował już The Times za to, że w artykule „Nowa zimna wojna" dziennikarze zaliczyli powyższe media do „gazet publikujących fejkowe wiadomości". MSZ wyraziło żal, że brytyjska gazeta nie przestaje atakować Rosji i że nie podejmuje trudu wniknięcia w problemy relacji między Zachodem i Moskwą.

    Zobacz również:

    Rosja walczy o „serca i umysły" litewskich dzieci
    Premier Słowacji: W naszym kraju nie ma wolności słowa
    Makłowicz gate – znany kucharz wyleciał z TVP
    Tagi:
    propaganda, The Times, Wielka Brytania, Rosja
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz