01:10 06 Grudzień 2019
Odrestaurowany budynek ministerstwa spraw zarganicznych w Moskwie

MSZ Rosji skrytykowało artykuł o rewolucji 1917 roku w Times of Malta

© Sputnik . Alexey Kudenko
Świat
Krótki link
100. jubileusz rewolucji 1917 roku (28)
6233
Subskrybuj nas na

Rosyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych poddało krytyce artykuł „Rosyjska rewolucja 1917" w anglojęzycznej maltańskiej gazecie Times of Malta.

Aktor przebrany za Lenina na ulicy Nikolskiej.
© Sputnik . Sergey Pyatakov
„Zamiast wnikliwej próby zrozumienia źródeł i konsekwencji rewolucji 1917 roku autor postanowił poćwiczyć się w tworzeniu kolejnego propagandowego dzieła. Wyłożone przez niego myśli nie porażają oryginalnością, w artykule powtórzono znane nam już antyrosyjskie mity w duchu „aneksji Krymu", „inwazji na Donbas i Gruzję", „ingerencji w wybory prezydenckie w USA" itd. — czytamy w komentarzu resortu.

Ministerstwo zauważa, że autor artykułu Martin Sciclun wyprowadza wniosek, że „Rosja podąża faszystowskim krokiem", „podkopuje euroatlantyckie instytucje", udziela „wsparcia prawicowym partiom w Europie", a „W.W. Putin ucieka się do wymuszeń i wyborczej przemocy".

„Najwyraźniej, pisanie artykułów na historyczne tematy bez wplatania w nie propagandowych szablonów nie przynosi takiej korzyści. Smutne, że znana nam gazeta Times of Malta opuściła się do publikacji takiego rodzaju „tekstów" — przekazał resort.

W lutym ministerstwo utworzyło na swojej stronie rubrykę poświęconą „fejkowym wiadomościom" na temat Rosji. W rozdziale dementowane są wprowadzające w błąd materiały z zagranicznych mediów.

Tematy:
100. jubileusz rewolucji 1917 roku (28)

Zobacz również:

Trzecia rewolucja rosyjska. Co to takiego?
Wielka Brytania zablokowała Twitter RT o rewolucji 1917 roku
Wnuk Trockiego: Chcę przywrócić prawdę historyczną
Tagi:
rewolucja październikowa 1917, Malta, Rosja
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
  • Komentarz