07:44 01 Czerwiec 2020
Świat
Krótki link
3115
Subskrybuj nas na

Lekarze ze stanu Kolorado twierdzą, że odnotowali pierwszy na świecie przypadek śmierci na skutek przedawkowania marihuany. Lekarze opisali go w badaniu opublikowanym w piśmie "Clinical Practice and Cases in Emergency Medicine".

Do szpitala trafiło 11-miesięczne dziecko. Podczas badań okazało się, że u niemowlęcia rozwija się zapalenie mięśnia sercowego. Po śmierci pacjenta lekarze odkryli w jego krwi i moczu wysoką zawartość psychoaktywnego składnika marihuany.

Konopie
© AP Photo / Seth Perlman
Specjaliści twierdzą, że substancja dostała się do krwi dziecka od rodziców, którzy często ją spożywali. 

Lekarze rozpatrują też inne przyczyny śmierci, na przykład wirusy i infekcje, ale wersja o "przedawkowaniu" jest podstawową wersją. Jak zauważają autorzy raportu, lekarze wiedzieli o wpływie marihuany na serce, ale nie odnotowywali wcześniej podobnych przypadków kończących się śmiercią pacjenta. 


Zobacz również:

Producent marihuany kupił miasto w USA
Wyrok dla dilera: sprzedawał brokuły zamiast marihuany
Marihuana zamiast choinki
Rosyjskie pszczoły produkujące marihuanę
Microsoft skontroluje hodowlę marihuany
Tagi:
lekarze, marihuana, pacjent, serce
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz