Warszawa+ 18°C
Moskwa+ 20°C
Na żywo
    Kiszyniów Mołdowa Mołdawia widok stolica

    Mołdawia „uciszyła” Rosję

    © Zdjęcie: Kamen Tabakov
    Świat
    Krótki link
    11390

    Zakaz nadawania w Mołdawii wiadomości i programów informacyjno-analitycznych z Rosji wchodzi w życie w poniedziałek, poinformowano na stronie internetowej Rady Koordynacyjnej ds. Telewizji i Radia kraju.

    W grudniu mołdawski parlament ponownie przyjął odrzuconą przez prezydenta Igora Dodona ustawę o walce z „zagraniczną propagandą”, w tym rzekomo rosyjską. Zabrania ona nadawania programów telewizyjnych i radiowych z informacyjnymi, informacyjno-analitycznymi,, wojskowymi i politycznymi treściami produkowanymi w krajach, które nie ratyfikowały Europejskiej Konwencji o telewizji transgranicznej. Transmisja innych programów jest dozwolona.

    Studio programu „Wiesti” w budynku WGTRK
    © Sputnik . Maksim Blinov
    „Ustawa wchodzi w życie po 30 dniach od daty publikacji w Oficjalnym Dzienniku Ustaw Mołdawii, czyli 12 lutego” — czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej Rady Koordynacyjnej.

    Do 9 lutego nadawcy musieli przedłożyć do zatwierdzenia rady ogólną koncepcję programową zgodnie z nowym modelem, a dystrybutorzy programów — dostarczyć powiadomienia o zmianach.

    Za naruszenie prawa grozi grzywna w wysokości 40-70 tysięcy lei (2,35 tysiąca — 4,1 tysiąca dolarów), za powtórne naruszenie — od 70 do 100 tysięcy lei (4,1 tysiąca — 5,9 tysiąca dolarów). Odwołanie koncesji na nadawanie za naruszenie prawa „stosuje się tylko po kolejnym zastosowaniu sankcji” w formie kar.

    Zobacz również:

    Mołdawia odwołała ambasadora w Rosji
    Dodon: Mołdawia nie ma szans na wejście do UE
    Rogozin: Swoją chamską zagrywką Mołdawia pogrzebała setki milionów dolarów
    Tagi:
    Mołdawia, Rosja
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz