00:28 19 Lipiec 2018
Na żywo
    Roskomnadzor

    Rosja może wstrzymać nadawanie France 24 w kraju za złamanie prawa

    © Sputnik . Ramil Sitdikov
    Świat
    Krótki link
    8371

    Rosyjski Komitet Kontroli (Roskomnadzor) ostrzegł założyciela kanału France 24, zarejestrowanego w Rosji, o naruszeniu ustawy o środkach masowego przekazu, podało źródło na rynku telewizyjnym i radiowym.

    Urodziny Leonela Messiego w mieście Bronnicy w obwodzie moskiewskim
    © AP Photo / Ricardo Mazalan
    Po zapoznaniu się z umowami licencyjnymi departament uznał, że działalność kanału telewizyjnego jest kontrolowana przez zagraniczną osobę prawną, co narusza obowiązujące przepisy.

    Według rozmówcy agencji w liście do Media Communications Roskomnadzor przypomniał o niedopuszczalności łamania prawa.

    Resort poinformował założyciela kanału telewizyjnego, że zgodnie z decyzją sądu jego praca może zostać zawieszona. Ponadto, w przypadku nieprzestrzegania przez licencjobiorcę ograniczeń związanych z ustanowieniem kanałów telewizyjnych licencja wydana Media Communications na emisję France 24 może zostać cofnięta.

    Redaktor naczelna RT Margarita Simonian
    © Sputnik . Aleksey Nikolskyi
    Należy zauważyć, że informacje na temat środków mających na celu wyeliminowanie naruszeń powinny być jak najszybciej przekazane do Roskomnadzoru wraz z towarzyszącymi im dokumentami.

    Ta informacja pojawiła się dzień po tym, jak Audiowizualna Rada Francji (CSA) wydała ostrzeżenie dla kanału telewizyjnego RT France z powodu naświetlenia sytuacji w syryjskiej Gucie, zauważając niedokładne tłumaczenie słów świadka. RT wyjaśniła to błędem technicznym, który został wyeliminowany, i stwierdziła, że będzie nadal reprezentowała wszystkie punkty widzenia podczas rozwiązywania konfliktu w Syrii.

    Zgodnie z ustawą o środkach masowego przekazu wysokość zagranicznego udziału w kapitale początkowym założyciela mediów lub nadawcy nie powinna przekraczać dwudziestu procent.

    Zobacz również:

    ONZ rozszerzyło listę kanałów o nowe wersje RT
    Francja: „Pracuje Pan dla RT, więc nie ma Pan prawa wstępu"
    Rosyjscy dyplomaci przyłapali „The Guardian” na zazdrości o RT
    Tagi:
    France 24, Roskomnadzor, RT, Francja, Rosja
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz