01:53 15 Grudzień 2018
Na żywo
    Motor Sicz

    Ukraina odpowiedziała na oskarżenia amerykańskich mediów o zdradę

    © Sputnik . Marina Lysceva
    Świat
    Krótki link
    4847

    Ukraińska spółka „Motor Sicz” skomentowała pretensje amerykańskiej gazety „The Washington Times” z powodu dostaw silników lotniczych do Chin, widząc w publikacji „rosyjski ślad”.

    „Tylko ślepy nie zobaczy za całą tą wrzawą lobbowania interesów rosyjskich producentów… Te metody mają wszystkie oznaki nieuczciwej konkurencji” — głosi oświadczenie „Motor Sicz”. 

    Firma przypomniała, że po wydarzeniach z 2014 roku, „Motor Sich” stracił swoje tradycyjne rynki w Rosji i zauważyła, że w zerwania umowy z Chinami na dostawę silników AI-222 Pekin zakupi podobne silniki w Rosji.

    Oświadczenie głosi również, że rezygnacja z rynku zbytu w Chinach nie wpłynie na zdolność bojową chińskiego lotnictwa, ale pogorszy sytuację w ukraińskim przemyśle lotniczym i doprowadzi do zwolnień specjalistów z „Motor Sicz”.

    Wcześniej amerykańska gazeta „The Washington Times” opublikowała materiał dotyczący sprzedaży ukraińskich silników do samolotów bojowych do Chin.

    Były amerykański doradca Komisji Senatu Stanów Zjednoczonych ds. zagranicznych William Triplett, komentując raport, powiedział w wywiadzie dla gazety, że „Ukraińcy biorą pieniądze amerykańskich podatników, a jednocześnie nanoszą cios w plecy marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych”.

    Ekspert International Strategy and Assessment Center Rick Fisher wezwał z kolei Stany Zjednoczone do wywarcia presji na Ukrainę, aby powstrzymać dostawy silników.

    Zobacz również:

    Amerykański politolog: Ukraina zaszkodziła sobie sankcjami
    Polska: Tragiczny wypadek autokaru z ukraińskimi turystami
    Ukraina dopuszcza przejęcie zatrzymanego rosyjskiego tankowca
    Tagi:
    Motor Sicz, Chiny, USA, Ukraina
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz