17:45 03 Sierpień 2020
Świat
Krótki link
1132
Subskrybuj nas na

Ambasada Rosji w Rydze skomentowała zakaz nadawania dla siedmiu kanałów telewizyjnych RT, nazywając go szalonym.

W gronie zakazanych stacji telewizyjnych znalazły się 30 czerwca RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV.

Strona łotewska argumentowała swoje decyzję tym, że należą one do Dmitrija Kisielowa, wobec którego obowiązują sankcje Unii Europejskiej. Kisielow jest dyrektorem generalnym MIA „Rossiya Segodnya”, a redaktorem naczelnym RT jest Margarita Simonian, której żadne unijne sankcje nie obejmują. Te spółki to dwa różne podmioty prawne, dana informacja jest od dawna znana i znajduje się w otwartym dostępie.

Jak podkreśliła rosyjska ambasada, nie po raz pierwszy można obserwować, w jaki sposób łotewskie władze represjonują rosyjskie kanały telewizyjne, próbując izolować swoich obywateli od „szkodliwej propagandy Moskwy”, w rzeczywistości blokując dostęp do obiektywnego i bezstronnego relacjonowania wydarzeń ze świata.

„Tym razem aż siedem kanałów telewizyjnych Russia Today, w tym RT Arabic i RT Spanish, wpadło pod żarna łotewskiego Ministerstwa Prawdy. Chcielibyśmy dowiedzieć się, kogo ma chronić ten szalony zakaz? Mówiącą po arabsku i hiszpańsku ludność kraju? Czy nie brzmi to absurdalnie? Najwyraźniej wolność słowa na Łotwie staje się kategorią wyłącznie hipotetyczną” – czytamy w oświadczeniu rosyjskich dyplomatów.

Konferencja RT Informacje, polityka, media: budowa nowego porządku światowego
© Sputnik . Mikhail Voskresenskiy
Wcześniej rosyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych wezwało organizacje międzynarodowe do oceny tego, w jaki sposób decyzja Rygi o zakazie nadawania RT jest zgodna z politycznymi zobowiązaniami Łotwy. Rosyjskie MSZ dodało, że decyzja jest oburzającym i nieprawomocnym krokiem.

Władze państw bałtyckich niejednokrotnie utrudniały pracę rosyjskim mediom. MSZ Rosji mówiło o jawnych oznakach tego, że kraje te koordynują swoje działania w danej sferze. Przypadki prześladowań mediów w krajach bałtyckich „dobitnie pokazują, czego są w istocie warte demagogiczne oświadczenia Wilna, Rygi i Tallina o poszanowaniu zasad demokracji i wolności słowa".

Zobacz również:

Niemcy zrezygnują z węgla
Putin podpisał dekret o nowelizacji konstytucji
Ławrow: Militarne rozwiązanie konfliktu w Libii nie wchodzi w grę
Tagi:
media, Rosja, ambasada, RT, Łotwa
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz