11:31 07 Sierpień 2020
Świat
Krótki link
4428
Subskrybuj nas na

Litewska komisja nadzorująca rynek medialny zakazała transmitowania na terytorium Litwy telewizji RT – przekazał Ria Novosti przewodniczący komisji.

Biorąc pod uwagę informację od Ministerstwa Spraw Zagranicznych Litewska Komisja ds. Radia i Telewizji postanowiła zawiesić odbiór pięciu programów RT na terytorium Republiki Litewskiej

– powiedział przedstawiciel komisji Mantas Martišius, cytowany przez LRT.

Według niego decyzję podjęto z powodu sankcji wobec Dmitrija Kisieliowa, a nie z powodu naruszeń, dlatego przedstawiciele RT nie uczestniczyli w posiedzeniu.

Wcześniej MSZ Litwy oświadczyło, że podlegająca parlamentowi komisja otrzyma rekomendację zawieszenia transmisji stacji telewizyjnych grupy RT.

30 czerwca transmisji siedmiu kanałów grupy RT zabroniono też na Łotwie. Zakazem objęto stacje RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV.

Decyzja o zakazie nadawania została podjęta zgodnie z ustanowionymi przez Radę UE sankcjami. Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy (IFJ) zaapelowała o odwołanie tej decyzji.

Co więcej, MSZ Estonii podawało, że popiera wprowadzony przez Łotwę zakaz. Zgodnie z oświadczeniem resortu Estonia przeanalizuje skuteczność tego środka jako narzędzia „realizacji sankcji finansowych”.

Dmitrij Kisieliow, objęty unijnymi sankcjami, nie pracuje w RT, jest dyrektorem generalnym MIA „Rossiya Siegodnya”. Spółki są dwoma odrębnymi podmiotami prawnymi.

Zobacz również:

Groźby pod adresem stringera RT w Jemenie. Kilka dni po zabójstwie jego kolegi
Łotwa zablokowała nadawanie siedmiu kanałów RT
Zmarł George Watts – główny „głos” RT
Tagi:
Łotwa, media, RT
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz