01:23 20 Czerwiec 2021
Świat
Krótki link
6500
Subskrybuj nas na

Władze Chin zakazały transmisji BBC World News w kraju z powodu systematycznego łamania wymogów sprawozdawczych i podważania interesów narodowych Chin, głosi oświadczenie Głównej Dyrekcji Radia i Telewizji Chin.

„Ponieważ kanał nie spełnia wymagań dotyczących nadawania w Chinach jako kanał zagraniczny, BBC World News nie może nadal działać w ChRL”, głosi oświadczenie resortu.

Zaznaczono, że dyrekcja nie przyjmie wniosku kanału na transmisję w nowym roku. Oświadczenie opublikowano w piątek w nocy, kiedy w Chinach rozpoczął się Nowy Rok według kalendarza księżycowego

Szef MSZ Wielkiej Brytanii Domic Raab nazwał „niedopuszczalną” decyzję Chin o zakazie transmisji kanału telewizyjnego BBC World News. „Decyzja Chin, aby zakazać BBC World News na głównym terytorium kraju jest niedopuszczalnym ograniczeniem wolności słowa. W Chinach obowiązują jedne z najsurowszych ograniczeń wolności mediów i Internetu na świecie, a ten krok tylko zaszkodzi reputacji Chin w oczach otaczającego świata”, głosi przekazane Sputnikowi oświadczenie brytyjskiego ministra.

Zobacz również:

Rok od wybuchu epidemii: jak Chiny poradziły sobie z koronawirusem
Chiny tłumaczą, dlaczego nie wpuszczają do kraju ekspertów WHO
Chiny „udawały” atak na amerykański lotniskowiec. USA: Element zastraszania, nie było zagrożenia
Indie i Chiny wycofują wojska z regionu przygranicznego
Tagi:
BBC, chiny
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz