11:09 14 Kwiecień 2021
Świat
Krótki link
4216
Subskrybuj nas na

 W Japonii odnotowano pierwszy przypadek anafilaksji po zaszczepieniu szczepionką firmy Pfizer na COVID-19, poinformowało Ministerstwo Zdrowia tego kraju.

Wyjaśniono, że eksperci nie ustalili jeszcze, czy przyczyną zdarzenia było użycie preparatu.

Według resortu do zdarzenia doszło z kobietą w wieku od 30 do 40 lat. W ciągu pięciu minut od wstrzyknięcia preparatu wystąpił u niej kaszel, obrzęk powiek i swędzenie na całym ciele. Po zażyciu lekarstw jej stan się poprawił.

Ministerstwo podkreśliło potrzebę dokładnego zbadania tej sprawy. Nie wykluczono, że mógł to być wynik reakcji alergicznej, ponieważ kobieta choruje na astmę.

W lutym w Japonii rozpoczęła się pierwsza runda szczepień. Obecnie jedyną zatwierdzoną szczepionką w Japonii jest szczepionka firmy Pfizer, która została zatwierdzona 14 lutego.

Według stanu na 5 marca około 37 tysięcy osób otrzymało pierwszą dawkę szczepionki.

Pierwszy etap obejmuje szczepienie 40 tysięcy pracowników medycznych. Odbywa się w 100 placówkach medycznych na terenie całego kraju. Następna runda szczepień obejmie 4,7 miliona pracowników służby zdrowia. Następnie, począwszy od kwietnia, zaszczepionych zostanie 36 milionów osób starszych, w wieku powyżej 65 lat. Oczekuje się, że masowe szczepienia będą się odbywać przy aktywnym udziale władz lokalnych.

Zobacz również:

Japonia pozbywa się szczepionek Pfizer i BioNTech. Powodem strzykawki
Pracownik medyczny trafił na OIOM po zaszczepieniu się szczepionką Pfizera
Tagi:
Ministerstwo Zdrowia, szczepionka, Japonia
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz