22:43 13 Kwiecień 2021
Świat
Krótki link
5118
Subskrybuj nas na

Japońskie Ministerstwo Zdrowia poinformowało o drugim przypadku anafilaksji po zaszczepieniu preparatem amerykańskiej firmy Pfizer.

Z informacji przekazanych przez resort wynika, że komplikacje pojawiły się u kobiety w wieku 20-30 lat. W ciągu 25 minut od podania leku wystąpiły objawy alergiczne, takie jak kaszel, gorączka, obniżenie ciśnienia krwi, trudności w oddychaniu i swędzenie.

Ministerstwo podkreśliło, że kobieta „nie ma współistniejących chorób”, które mogłyby wpłynąć na pojawienie się reakcji alergicznej po podaniu leku. 

Istnieje związek (między szczepieniem a reakcją)

– oświadczyło japońskie Ministerstwo Zdrowia.

Kobieta otrzymała niezbędne leki, po których objawy reakcji alergicznej ustąpiły.

Pierwszy przypadek anafilaksji zarejestrowano 5 marca. Wówczas reakcja alergiczna wystąpiła u kobiety w wieku 30-40 lat z astmą.

Obecnie jedyną zatwierdzoną szczepionką w Japonii jest Pfizer, który dopuszczono do użytku 14 lutego. Pierwsza faza szczepień w Japonii rozpoczęła się 17 lutego. Obejmuje 40 tys. pracowników medycznych. Odbywa się w 100 placówkach medycznych w całym kraju. Według stanu na 7 marca pierwszą dawkę szczepionki otrzymało około 46 tysięcy osób.

Kolejny etap szczepień obejmie 4,7 miliona pracowników służby zdrowia. Następnie, począwszy od kwietnia, zaszczepionych zostanie 36 milionów osób powyżej 65 roku życia. Oczekuje się, że masowe szczepienia będą się odbywać przy aktywnym udziale władz lokalnych.

Zobacz również:

Słowacja pilnie wysyła zakażonych COVID-19 do Polski
Szczepienia w Polsce: odstępy między dawkami będą wydłużone
Izrael wychodzi z kwarantanny
Tagi:
alergia, koronawirus, szczepionka, Japonia
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz