16:10 12 Kwiecień 2021
Świat
Krótki link
542
Subskrybuj nas na

Ministerstwo Zdrowia Japonii poinformowało, że od 5 marca odnotowano osiem przypadków anafilaksji po szczepieniu przeciwko koronawirusowi preparatem Pfizera.

Według opublikowanego dokumentu w dniach od 5 do 8 marca osiem kobiet w wieku od 20 do 59 lat doświadczyło ataku anafilaksji.

Ostatnie pięć przypadków przypada na poniedziałek. Atak nastąpił w ciągu 5 do 30 minut po szczepieniu. U kobiet wystąpiło nasilone lub utrudnione oddychanie, obrzęk powiek, wysypka i spadek ciśnienia. We wszystkich przypadkach atak udało się zatrzymać.

Do poniedziałku wieczorem zaszczepiono 70,7 tysiąca pracowników medycznych. Szczepienia w Japonii rozpoczęły się 17 lutego. Pierwszy etap objął 34,7 tysiąca osób, zakończył się 3 marca. Szczepienia odbyły się w 100 placówkach medycznych w całym kraju. Równocześnie z ponownym szczepieniem pracowników służby zdrowia, którzy wcześniej przyjęli już pierwszą dawkę, rozpoczęła się druga runda szczepień, podczas której szczepionkę otrzyma 4,7 mln pracowników służby zdrowia.

W kwietniu rozpoczną się szczepienia 36 milionów osób powyżej 65 roku życia.

Zobacz również:

Amerykanie uważają, że Moskwa odpowiada za kampanię dezinformacyjną przeciwko Pfizer
Tagi:
organizm, niebezpieczeństwa, choroba, szczepionka, Japonia
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz