16:56 10 Kwiecień 2021
Świat
Krótki link
390
Subskrybuj nas na

Zamknięcie dostępu do strony RT na Łotwie to odcięcie zagranicznej publiczności od alternatywnego punktu widzenia, powiedział Sputnikowi sekretarz Związku Dziennikarzy Rosji Timur Szafir, zauważając, że proces ten będzie kontynuowany.

Wcześniej Łotwa postanowiła zamknąć dostęp do strony internetowej „RT w języku rosyjskim” zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Rady Narodowej Republiki ds. Mediów Elektronicznych, która zakazała retransmisji siedmiu stacji telewizyjnych Russia Today w tym kraju. To pierwszy taki przypadek.

„Zamknięcie dostępu do strony «RT w języku rosyjskim» na Łotwie to kolejny etap systematycznej kampanii likwidacji rosyjskich mediów z przestrzeni medialnej nie tylko w krajach bałtyckich, ale także w całym regionie Europy. Wielokrotnie mówiłem, że ten proces jest celowy, nie będzie ograniczał się do zakazów nadawania, jego ostatecznym celem jest całkowite «wypchnięcie» rosyjskich mediów z europejskiego rynku, odcięcie „zagranicznej publiczności” od wszelkich informacji napływających z Rosji i po rosyjsku, co reprezentuje alternatywny punkt widzenia na temat procesów w Rosji, Europie i na całym świecie- skomentował doniesienia Szafir.

Sekretarz Związku Dziennikarzy Rosji podkreślił również, że „nikt z tych, którzy stoją za takimi akcjami, już nawet specjalnie nie ukrywa, że ​​to nie ma nic wspólnego z deklarowanymi europejskimi wartościami wolności słowa i dziennikarstwa”.

„Problem w tym, że proces ten będzie trwał i nabierał rozpędu, dopóki rosyjskie media nie zostaną całkowicie wyparte z europejskiej przestrzeni i pozbawione prawa do interakcji z widzami i czytelnikami w języku rosyjskim.  I w tym, że nie widzimy konkretnych działań, jak przeciwdziałać temu procesowi, a trwa to od miesięcy” - dodał Szafir.

W czerwcu 2020 roku Łotwa zakazała nadawania kanałów RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, argumentując swoją decyzję tym, że należą one do dyrektora generalnego MIA Rossiya Segodnya Dmitrija Kisielowa, który podlega sankcjom UE. Jednak Kisielow jest dyrektorem generalnym MIA Rossiya Segodnya, a redaktorem naczelnym RT - Margarita Simonian, która nie podlega żadnym unijnym sankcjom. Firmy te są dwoma odrębnymi podmiotami prawnymi, informacje te są znane od dawna i znajdują się w domenie publicznej. Rzeczniczka rosyjskiego MSZ Maria Zacharowa powiedziała, że ​​zakaz nadawania siedmiu stacji telewizyjnych RT na Łotwie jest skandalicznym i bezprawnym krokiem.

Władze krajów bałtyckich wielokrotnie utrudniały rosyjskim mediom pracę. Rosyjskie MSZ stwierdziło, że istnieją wyraźne oznaki skoordynowanej linii tych państw. Rosyjskie ministerstwo zauważyło, że przypadki prześladowania mediów w krajach bałtyckich „wyraźnie pokazują, ile w praktyce warte są demagogiczne wypowiedzi na temat przestrzegania przez Wilno, Rygę i Tallin zasad demokracji i wolności słowa”.

Zobacz również:

Latające kamienie i gumowe kule: reporterzy RT poturbowani w zamieszkach po śmierci Maradony
Szefowa RT France została wezwana na policję
Łotwa zawiesza nadawanie rosyjskiej telewizji
Tagi:
Łotwa
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz