Świat
Krótki link
3122
Subskrybuj nas na

Kanały YouTube zamkniętych na Ukrainie kanałów telewizyjnych ZIK, 112 Ukraina i NewsOne zostały zablokowane do oglądania w kraju, poinformowała służba prasowa kanału telewizyjnego Perszij Nezależnyj.

Na początku lutego prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski swoim dekretem wprowadził w życie decyzję NSDC o zastosowaniu sankcji na pięć lat przeciwko kanałom telewizyjnym 112 Ukraina, NewsOne i ZIK oraz deputowanego Rady Najwyższej z frakcji „Platforma Opozycyjna – Za Życie” Tarasa Kozaka, który jest właścicielem wymienionych kanałów.

Kanały telewizyjne objęte sankcjami są opozycyjne do władzy i są kojarzone z jednym z liderów partii „Platforma Opozycyjna – Za Życie” Wiktorem Medwedczukiem.

W partii ta decyzja została potępiona i nazwana przejawem dyktatury i ograniczeniem wolności słowa w kraju. Kanały telewizyjne przerwały emisję, ale pozostały dostępne na YouTube.

Kanały YouTube Zik, 112 i NewsOne są niedostępne na terytorium Ukrainy”, głosi oświadczenie Perszego Nezależnego. Godzinę po uruchomieniu transmisji ogłosili, że zostali odłączeni od satelity, a następnie od transmisji kablowej na żądanie SB Ukrainy. Transmisja kontynuowana jest na YouTube.

Wcześniej szef Narodowego Związku Dziennikarzy Ukrainy napisał w Facebooku, że ukraińscy dziennikarze, media i właściciele mediów mają prawo do wolności słowa i zawodu i są odpowiedzialni za swoją działalność w ramach prawa. Tomilenko podkreślił, że „polityczna przynależność ukraińskich właścicieli mediów zarejestrowanych na Ukrainie nie jest przestępstwem”. Nazwał decyzję ukraińskich władz „informacyjną eksplozją”, która szokuje międzynarodowe instytucje, które zajmują się ochroną praw dziennikarzy i wolności słowa.

112 Ukraina, NewsOne i ZIK skarżą się do biura YouTube

Objęte sankcjami ukraińskie kanały telewizyjne 112 Ukraina, NewsOne i ZIK zwróciły się do biura YouTube w Dublinie z powodu zablokowania ich kanałów na Ukrainie, poinformowała w sobotę służba prasowa kanału Perszij Nezależnyj.

Objęte sankcjami ukraińskie kanały telewizyjne 112 Ukraina, NewsOne i ZIK zwróciły się do biura YouTube w Dublinie z powodu zablokowania ich kanałów na Ukrainie, poinformowała w sobotę służba prasowa kanału Perszij Nezależnyj.

Dziennikarze objętych sankcjami kanałów telewizyjnych zapowiedzieli powstanie nowego kanału telewizyjnego Perszij Nezależnyj. Godzinę po uruchomieniu transmisji ogłosili, że zostali odłączeni od satelity, a następnie od transmisji kablowej na żądanie SB Ukrainy. Transmisja była kontynuowana na kanałach YouTube, które wcześniej transmitowały 112 Ukraina, NewsOne i ZIK. W sobotę wszystkie trzy platformy YouTube zostały zablokowane na terytorium Ukrainy.

„Według naszych danych kwestię blokowania kanałów YouTube nadzorował osobiście prezydent (Wołodymyr) Zełenski i minister kultury (Aleksandr) Tkaczenko. Prezydent, który zamiast tego, żeby zajmować się osiąganiem pokoju na wschodzie Ukrainy, organizacją szczepień populacji walczy z kanałami na YouTube. Perszij Nezależnyj skierował już do biura YouTube w Dublinie odwołanie od tej decyzji”, głosi oświadczenie na kanale w Telegramie Perszego Niezależnego.

Według informacji służby prasowej blokowanie kanałów YouTube na Ukrainie związane jest z codziennymi zgłoszeniami z biura prezydenta. „Jednak wszystkie działania Bankowej są absolutnie bezsensowne, ponieważ otworzyliśmy nowe platformy, z których ukraińscy widzowie mogą czerpać nowe informacje. Poza tym YouTube jest świadomy bezzasadności żądań ukraińskiej władzy i nie zablokował naszych kanałów, a jedynie ograniczył dostęp do nich z terytorium Ukrainy, co jest dowodem na to, że YouTube uważa zgłoszenie Bankowej za bezzasadne”, dodano na kanale.

Zobacz również:

Ukraina zwróciła się do USA o pomoc w walce radioelektronicznej przeciwko Rosji
Kijów: Ukraina nie będzie negocjować z samozwańczymi republikami Donbasu
Tagi:
Youtube, Ukraina
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz