22:35 22 Wrzesień 2017
Warszawa+ 13°C
Moskwa+ 10°C
Na żywo
    Telewizja Russia Today

    NYT oskarża Rosję o „agresywne” wykorzystywanie wolności mediów w USA

    © Sputnik. Jewgienij Biatow
    Światowa prasa
    Krótki link
    The New York Times
    6884144

    Komentator „The New York Times” Jim Rutenberg przypisał Rosji skłonność do „agresywnego wykorzystywania wolności mediów” w USA w celu wywierania wpływu na amerykańską politykę.

    Za rażący przykład takiej „agresji” autor uważa współpracę gwiazd telewizyjnych Larry’ego Kinga i Eda Schultza ze stacją RT America.

    Rutenberg twierdzi, że „w normalnych czasach” ich pojawienie się w rosyjskiej telewizji wywołałoby pytania.

    – Ale dziś, oczywiście, nie żyjemy w normalnych czasach – ocenia autor.

    — To, że dwaj znani amerykańscy prezenterzy telewizyjni z taką beztroską podpisali umowy z kanałem, który finansuje Rosja w celu otwartego promowania własnego stanowiska na świecie, świadczy o bardzo cynicznym relatywizmie w mediach w naszym kraju – podkreśla Rutenberg.

    Ogólnie – jak pisze – RT niezbyt wyróżnia się na tle rosnącej tendencyjności w mediach. – Które media nie opowiadają się po czyjejś stronie w trakcie tych wyborów (prezydenckich w USA – przyp. red.)? – powiedział szef kampanii Ora Media, która przekazała RT prawo do transmitowania programów Larry’ego Kinga.

    Jednak – według autora – Schultz i King „odgrywają rolę jeźdźców na rosyjskim koniu trojańskim”. Ich pojawienie się rzekomo nadaje RT pozory „pełnowartościowego źródła informacji”. Jest to opinia byłego ambasadora USA w Rosji Michaela McFaula, na którą powołuje się komentator „The New York Times”.

    Z kolei King i Schultz w rozmowie z Rutenbergiem podkreślili, że szefostwo RT nigdy im nie wskazywało, co można, a czego nie można mówić. Co więcej, ani razu nie redagowało czy odwoływało programów.

    Ale Rutenberga te komentarze nie zadowalają. Najważniejsze, jego zdaniem, nie jest to, że RT jest stacją informacyjną czy propagandową, a to, że jest (kanałem) „putinowskim”.

    – I najwyraźniej Larry King i Ed Schultz też, mimo ich zapewnień – podsumowuje.

    Zobacz również:

    Biden ostrzega Ukrainę: UE może zdjąć z Rosji sankcje
    Zacharowa nazwała wystąpienie Kerry’ego w RB ONZ „ubogim show”
    Katastrofa samolotu Sił Powietrznych USA
    Tagi:
    media, RT, The New York Times, USA, Rosja
    Standardy społecznościDyskusja
    Komentarz przez FacebookKomentarz przez Sputnik
    • Komentarz