07:30 05 Grudzień 2020
Światowa prasa
Krótki link
14067
Subskrybuj nas na

Zachodnie media nie śpieszą się z publikacją informacji o katastrofie rosyjskiego samolotu wojskowego na pierwszych stronach, - donosi rosyjski kanał telewizyjny Life.

Ankieta

Сo doprowadziło do katastrofy Tu-154 w niedzielę rano?
  • Na pokładzie doszło do jakiejś sytuacji nadzwyczajnej
    17.5% (214)
  • Do tragedii mogły doprowadzić wady konstrukcyjne samolotu
    4.7% (58)
  • Do katastrofy doszło przez pomyłkę pilotów
    7.9% (97)
  • Miały miejsce poważne usterki techniczne
    10.5% (128)
  • Samolot nie wszedł na odpowiednią trajektorię lotu
    8.0% (98)
  • To był zamach terrorystyczny
    41.4% (506)
  • Nie zgadzam się z żadną z wymienionych wersii
    10.0% (123)
Głosowało: 6
Brytyjskie wydanie BBC World News postanowiło nie zagłębiać się w opis tragicznych wydarzeń, ale od razu przejść do analizy przyczyn wypadku, wśród których szczególną uwagę poświęcono technicznemu stanowi samolotu i nagraniom z rozmów pilotów z kontrolerami lotu. 

„To nie przypomina zamachu – mówią oficjalne źródła”, — takie zdanie jako pierwsi opublikowali na Twitterze dziennikarze BBC. 

W gazecie „New York Times” przypomniano o antyterrorystycznej operacji rosyjskich sił wojskowo-kosmicznych w Syrii i zabójstwie ambasadora Federacji Rosyjskiej w Ankarze Andrieja Karłowa, ale nie związano tych wydarzeń z katastrofą samolotu Tu-154. 

— Rosyjscy wojskowi podczas rozmieszczania sił zetknęli się z niewielkimi stratami, ale w ostatnich dniach mieli szereg problemów – głosi artykuł. 

Amerykańska СNN poświęciła uwagę artystom, którzy zginęli, wyjaśniając swoim widzom, że na pokładzie była tyko część zespołu: na ziemi pozostali niektórzy muzycy orkiestry, ponieważ w Syrii zdecydowano się wykorzystać fragmenty nagrań. 

Tymczasem pierwszą próbę analizy sytuacji podjął korespondent brytyjskiego Sky News Ashish Joshi, który oświadczył na antenie, że rosyjski Tu-154 to niebezpieczny samolot. 

— Każdy człowiek, który wie choć trochę o Tu-154, powie wam: „Trzymajcie się jak najdalej od tego samolotu”. Historia katastrof tego samolotu jest, delikatnie mówiąc, mroczna. Uważa się, że i tym razem chodzi o problem techniczny. Wypowiadano opinie, że katastrofa bya spowodowana usterką – przekonany jest reporter. 

Trzeba odnotować, że samolot, choć był zbudowany w 1983 roku, przeszedł trzy planowe remonty kapitalne i był sprawny. Czas eksploatacji tych samolotów wynosi 40 lat. 

Arabska Al Jazeera również zwróciła uwagę na ewentualne powody katastrofy. Przy czym wydzieliła jedną z wielu wersji, która nie wyklucza zamachu terrorystycznego. 

Co dotyczy niemieckich mediów, to „Die Zeit” szczegółowo opowiada o okolicznościach tragedii, a „Die Welt” analizuje trasę rozbitego samolotu. Niemieckie media unikają rozpatrywania przyczyn katastrofy. 

Francuska „Le Figaro” opublikowała cały szereg nagrań z występów Chóru Aleksandrowa. 

Włoska RaiNews24, która jako jedna z pierwszych we Włoszech poinformowała o katastrofie samolotu, pokazała na antenie hymn Rosji w wykonaniu Chóru Aleksandrowa. 

Turecka gazeta „Hurriyet Daily News” podała tylko oficjalną informację o tym, że minister obrony Turcji Fikri Işık wyraził współczucie swojemu rosyjskiemu koledze Siergiejowi Szojgu oraz rodzinom ofiar. 

Na Ukrainie gazety poświęciły uwagę tylko temu faktowi, że na pokładzie Tu-154 znajdowała się doktor Liza, która jakoby „porywała dzici z Donbasu” (zapewne chodzi o chore dzieci, którym pomagała przedostać się do miejsc, w których okazywano im wykwalifikowaną pomoc medyczną). Przyczyn i szczegółów zdarzenia nie rozpatrywano. Ukraiński internet roi się natomiast od obraźliwych komentarzy na temat tej tragedii.

Zobacz również:

Katastrofa rosyjskiego Tu-154 w Soczi
Katastrofa Tu-154. 92 ofiary, w tym 64 muzyków Chóru Aleksandrowa
Katastrofa Tu-154: Wydobyto ciała 10 ofiar
Katastrofa Tu-154: Putin ogłosił żałobę narodową
Tagi:
samolot, media, katastrofa Tu-154, Europa, Turcja, Niemcy, USA, Rosja
Standardy społecznościDyskusja
Komentarz przez SputnikKomentarz przez Facebook
  • Komentarz